שחר אילן: הרב אליעזר סורוצקין גרם נזק למדינה, בזכות 'בני תורה' יישאר בחוץ

שחר אילן, סמנכ"ל חדו"ש, טוען כי הרב אליעזר סורוצקין גרם נזק כבד לעתיד המדינה בגלל האלפים שהחזיר בתשובה והביע תקווה שהפלג הירושלמי ישאירו אותו מחוץ לכנסת (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אליעזר סורוצקין (ארכיון כיכר השבת)

סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון שחר אילן, יוצא נגד מועמדותו לכנסת של הרב אליעזר סורוצקין, מנכ"ל 'לב לאחים', שהוצב במקום ה-8 ברשימת יהדות התורה, וטוען כי הוא "גורם נזק למדינה".

מועמדותו של מנכ"ל ארגון 'לב לאחים' הרב אליעזר סורוצקין לכנסת הבאה מטעם סיעת 'דגל התורה', זכתה ללא מעט תמיכה גם ברחוב החילוני, אולם שחר אילן סבור כי הוא נזק למדינה בטענה שהחזיר אלפים בתשובה.

בבלוג שפרסם באתר "הארץ", כותב אילן כי הרב סורוצקין החזיר בתשובה אלפי בני אדם בפעילותו בארגון הקירוב "לב לאחים" ובכך גרם נזק כבד לעתיד ישראל והכלכלה שלה אך מביע סוג של תקווה בכך שהפגנות 'הפלג הירושלמי' יזיקו למפלגה האשכנזית.

"סורוצקין ישאר בחוץ? הפלג הירושלמי שווה על פי הערכות כ-15% מהציבור הליטאי כלומר כחצי מנדט", כותב אילן, "כבר ברור שההוראה לאנשיו תהיה לא להשתתף בבחירות".

"סקרים רבים צופים שיהדות התורה תעלה מ-7 ל-8 מנדטים. במקרה כזה יכנס לכנסת מנכ"ל ארגון ההחזרה בתשובה "לב לאחים" הרב אליעזר סורוצקין, איש דגל התורה, שאחראי להחזרה בתשובה של אלפים. מעטים גרמו כמוהו נזק כל כך כבד לעתיד ישראל והכלכלה שלה. יכול להיות שבזכות בני התורה הוא יישאר בחוץ", מקווה שחר אילן.

באשר להפגנות כתב אילן: "יודגש לא רק שההנהגה החרדית וגם חלק גדול מהציבור החרדי אינם תומכים בהפגנות האלה. הן נועדו במידה רבה להביך את ההנהגה. סיבובים קודמות של ההפגנות האלו שפרצו בעקבות מעצרים קודמים הביאו לביקורת גדולה בציבור החרדי. זאת, בגלל פרסום תמונה של מפגין שמשך בזנב של סוס משטרה. טוב זה לא עשה לדימוי של הציבור החרדי. השאלה היא היא, האם הפוליטקאים החרדים יפעילו כדרכם לחץ על המשטרה לשחרר את עצורי ההפגנות מהבוקר או שיתנו להם להישאר במעצר - שילמדו. הניסיון מלמד שהם יפעילו לחצים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר