הפילוג הליטאי

סוער בקרית הרצוג: הגננת שיבחה את עצורי ההפגנות

סערה בשכונת קריית הרצוג הממוקמת בפאתי בני ברק, בשל התבטאותה החריגה של גננת בתלמוד התורה המרכזי בשכונה ששיבחה בפני הילדים את בחורי הישיבות שנעצרו בהפגנות המחאה כנגד ההתייצבות בלשכות הגיוס. בנוסף, זועמים ההורים על הזמנת הרב שמואל אריה לוין לביקור רשמי בחיידר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנת הפלג הירושלמי באשדוד (צילום: פלאש 90)

הפילוג הליטאי: בימים האחרונים מתחוללת סערה בשכונה החרדית קריית הרצוג הממוקמת בפאתי בני ברק והכל בשל התבטאותה החריגה של גננת בתלמוד התורה המרכזי בשכונה ששיבחה בפני הילדים את בחורי הישיבות שנעצרו בהפגנות המחאה בשבוע שעבר כנגד ההתייצבות בלשכות הגיוס.

יצויין שהגננת אמנם לא דיברה על עניין ההתייצבות אלא סיפרה על כך שהמשטרה לקחה בחורי ישיבה מספסל הלימודים והשליכה אותם לכלא בשל העובדה שלא התגייסו לצבא אך עצם השבחים שקשרה לאותם עצורים הרתיחו חלק גדול מההורים שטענו כי ההפגנות הללו לא נעשו באישור גדולי ישראל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי ואפילו בניגוד לדעתם.

אותם הורים טוענים בנוסף כי הרב יוסף נח טוננפלד הזמין את הרב שמואל אריה לוין מרבני ארגנטינה וממבוילי הפלג הירושלמי לסיור בחיידר מה שגרם לפגיעה קשה ברגשותיהם.

בעקבות אותם אירועים, ההורים מאיימים כעת לפתוח תלמוד תורה חדש ונפרד על מנת שילדיהם יוכלו להתחנך ללא אותם דעות זרות והשקפות פסולות וכפי רוחם של גדולי הדור.

צפו: נאום ההשקפה של הרב שמואל אריה לוין

יצויין כי אין המדובר בסערה הראשונה בשכונה החרדית על רקע הפילוג הליטאי ובשנה האחרונה אירעו מספר תקריות שהעיבו על האחדות הקהילתית.

רבה של השכונה ומנהיג הקהילה, הרב יוסף נח טוננפלד רב קהילת חניכי הישיבות בפרדס כץ, נחשב למקורבו של הגאון רבי מרדכי גרוס.

בשנה האחרונה חשדו חלק מבני הקהילה כי הרב משתייך בדעותיו לאנשי הפלג הירושלמי ובעקבות כך פרשו והקימו בתי כנסת וקהילות נפרדות זאת בברכת של גדול ישראל שחתמו על כתב המינוי של הרב החדש.

אולם מתברר כי עדיין למרות חילוקי הדעות הרי שבחיידר היחיד בשכונה נשארו כל הילדים מכל הפלגים ללמוד יחד מתוך תקווה שהפילוג הכואב וחילוקי הדעות לא יגיעו לגיל הרך, אולם כאמור כעת שוקלים רבים מההורים בעקבות ביקורו של הרב לוין ובעקבות דברי הגננת לפתוח לעצמם מסגרת לימודים חדשה ונפרדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר