מחקר: להיות מאושרים בעבודה לא תלוי בתפקיד שלכם

מחקר חדש מפרסם מסקנות מפתיעות על מהו באמת המפתח לאושר והנאה במקום העבודה. ולא, אין לכך קשר לתפקיד אותו אתם ממלאים, אלא למי שיושב לידכם (אימון אישי, משפחה)

שושי מילר | כיכר השבת |
אושר בעבודה? תלוי מי יושב לידכם (צילום: shutterstock)

ככל שאנו מבלים יותר זמן במשרד, אנו מחפשים דרכים טובות יותר להשיג איזון בין עבודה ל"חיים", אך מה שהרבה מאיתנו לא יודעים, שמחולל מצב הרוח שלנו נמצא בעצם בכיסא ליד.

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בכתב עת על יחסים בארה"ב, בחן מה העובדים הכי אוהבים בעבודה שלהם. קרוב ל-40 אחוזים מהנשאלים ענו כי חבריהם לעבודה הם הסיבה העיקרית לכך שהם מחבבים את עבודתם. 66 אחוזים ציינו כי יחסיהם הטובים עם הקולגות משפרים את התפוקה שלהם, ו-55 אחוזים הוסיפו שלה מסייעים למתן את הלחץ בזמן העבודה.

העובד הישראלי הממוצע עובד בסביבות 36.3 שעות בשבוע, ואף יותר. כלומר, הוא עשוי לבלות זמן רב יותר עם עמיתיו לעבודה מאשר עם בני משפחתו וחבריו מחוץ למשרד.

לדבריה של סוניה ליובומירסקי, מחברת הספר 'אושר: גישה חדשה להשיג חיים', לקשרים החברתיים יש קשר הדוק לבריאותינו ורמת הלחץ בה אנו נתונים. "המעסיקים מתחילים להכיר בחשיבותם של קשרים חברתיים במשרד, ונוקטים בצעדים כדי לטפח חוויית עבודה חיובית של העובדים, והפחתת שחיקה ותחושת מיחזור".

אחווה בעבודה הופכת את העובד למאושר ויעיל יותר באופן כללי. לעובד ניתנת הזדמנות לחלוק את תלונותיו על ההנהלה או חוסר שביעות רצונו, לשוחח על תוכניותיו לשעות הפנאי ולנצל את ההפסקות בצורה טובה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר