נבלים שלא ברשות התורה / דעה

כמה רוע ושנאה, הם ישברו רמזורים, ויציתו פחי אשפה, הם יזיקו ויפגעו באיכות חייהם של אזרחים ותושבים תמימים, כל זאת למען הכבוד המדומה והאבוד באמת של קבוצתם (טור דעה)

הרב דב פוברסקי | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: יונתן סינדל - פלאש 90)

ההפגנות האלימות כנגד הגיוס המדומה, אינו אלא פארסה אחת גדולה, שאיננה משקפת לא תורה ולא יראת שמים, אין בה לא אידאולוגיה ולא משהו אחר שעשוי להזכיר ערכים ומחשבה טהורה.

כל המאבק האלים אותו הם מובילים ומנסים לגרור את הציבור כולו, אינו בא אלא לבטא מלחמה ישירה בגדולי ישראל, ענקי התורה והיראה, העומדים איתנים מול החלאים מבית ומחוץ - מלחמת כבוד ומעמד.

וכדי שלא נתבלבל, 'מבית' - אלו לפיד וחבורתו, ו'מבחוץ' - אלו הם שנדמים במלבושם כמונו, אך רחוקים מאתנו ומתרבותנו כרחוק מזרח ממערב - הם הם אותם המפגינים האלימים, ובעיקר שולחיהם.

כמה רוע ושנאה הם מפגינים באותה אש שהם מציתים בכיכרה של רחוב, מול בתיהם של תושבים, חרדים כמו גם תושבים אחרים, שאינם קשורים בכל קשר שהוא, לא לעניין הגיוס, ולא לשום עניין אחר שלשמו הם משלמים את מחיר העשן המיתמר לתוך ביתם, ועל ההפרעה האחרת שפוגעת שלא כדין ושלא בצדק, באורח חייהם בצורה של חסימת כבישים וצירים מרכזיים.

אף לא אחד מהמפגינים לא שרף או פגע ברכושו שלו עצמו, מרוב צער וייאוש על ערכים מדומים אותם הם מנסים למכור לנו.

הם ישברו רמזורים, ויציתו פחי אשפה - שהם רכושו של הציבור, כמו כן, הם יזיקו ויפגעו באיכות חייהם של אזרחים ותושבים תמימים, כל זאת למען הכבוד המדומה והאבוד באמת של קבוצתם, משל היו אוהדים של קבוצת כדור רגל במגרש הידוע לשמצה - בדרומה של ירושלים.

מבחן התוצאה - אומר הכול

במבחן התוצאה, הרי שהפגנה אלימה, אפילו כזו שתהיה צודקת במהותה ככל שתהיה, אינה משקפת את מצוות תורתנו הקדושה ואת היהדות בכללה, ממילא היא איננה משקפת וגם איננה דרכה של היהדות החרדית באשר היא, בארץ ובעולם.

הפגנות מסוג זה אינם מקדמות בדבר וחצי דבר את עניין הגיוס, שלשמו כביכול הם נזעקו, התפרעות שכזו אינה מרשימה כלל את מקבלי ההחלטות, ואין בכוחה לשנות דבר - להפך.

בהפגנות שכאלה יש כדי להראות לכל העולם, שהם לא פריירים, שהם חזקים, וכוחם במותנם. הם גיבורי החיל בעיניהם, המסוגלים להוציא המון נבער לרחוב, וליצור רושם ולגבות את תשומת הלב של כולנו, גם ובעיקר אם זה יהיה על חשבון - 'חילול שם שמים ברבים' - שאין לו כפרה.

'חדש אסור מן התורה'

הציבור החרדי ובעיקר הליטאי, מעולם לא היה חלק ממעשי אלימות, בטח לא בשם ה' ובשם תורתו הקדושה.

הרב מבריסק הגדיל לחשוש, כאשר מנע מתלמידיו השתתפות בהפגנות שקטות, שמא הם יגררו מי מהמשתתפים, בקצה ההפגנה, לאלימות כלשהי.

והם אותה חבורה נבערת, עוסקת באלימות מלכתחילה, באלימות ממוסדת ומתוכננת מראש, כזו שמכוונת על ידי מנהיגיה, בניגוד גמור למצוות התורה ולהוראותיהם של גדולי ישראל, אלו מעשים שסופם מעיד על תחילתם וכוונותיהם - כאמור, שאין בהם לא תורה ולא יראה.

אין לא סכנה ולא גיוס, מה שהיה הוא שיהיה, ורק טוב יצא מכל החוקים שניסו לחוקק כנגדנו.

בפועל, נכון להיום, בחורי הישיבה קיבלו פטורים מלשרת, והבדיקות הרפואיות וההתייצבות הראשונית בלשכות הגיוס נשארו כפי שהיו בכל התקופות מאז קמה המדינה וצה"ל.

למעט עובדה חיובית למדי, ולמגינת ליבם של יוזמי החוק, כך שאם בעבר היו חיילות אלו שמקבלות את פניהם של בני התורה בלשכות הגיוס, הרי שכיום הותאמה הלשכה למגזר, בהיעדר בנות וחיילות, כמו גם סטיקרים ותמונות שאינם ראויות, לא לנו ולא לאף אחד אחר.

ראשי הצבא, כמו גם קברניטי המדינה, הבינו והפנימו, שגיוס תלמידי ישיבה כמו כל קבוצה איכותית אידאולוגית אחרת, שזכתה שנים רבות ליחס, הבנה והכרה בלימוד התורה, לא ניתן ולא יתכן שיעשה שינוי, בטח שלא בכוח הזרוע.

מה שהבינו מקבלי החלטות במדינה, לא הפנימו אותם פורעים ומשלחיהם המושחתים, בהפגנותיהם האלימות, ששאלות ערכיות לא פותרים בכוח הזרוע, אך הוא אשר אמרנו, אין כאן לא ערכים ולא תורה.

לא בכדי קמו קולות מוכרים מהמערכות כנגד בחורי הישיבות, שראו בנו כולנו ככוח פוטנציאלי משמעותי לגיוס ליחידות היס"מ וצה"ל.

שיוציאו את האגרסיות והכוח שהם מפגינים בנתיב השירות המועיל, יאמרו יוזמי החוקים כנגד בני התורה, זאת במקום שיוציאו זאת בנתיב הרוע כדוגמת, שבירת רמזורים ושריפת פחי אשפה.

זהו אותו שורש הרע, שמאיים להחריב את אם הישיבות - ישיבת פוניבז' המעטירה, שנבנתה אבן אחר אבן, על ידי גדולי עולם, שכל מהווייהם ותכלית חייהם, הייתה ונותרה להקים תורת חסד על לשוננו, תורת שלום ושלווה, שתוצאותיהם מעידים בהם בכך - ש'דברי חכמים בנחת נשמעים'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר