הפילוג הליטאי

אברך ויתר על ה"עולם הבא" שלו אם יתברר שהרב אוירבך צודק בדרכו

אברך ליטאי מקרית ספר חתם לחבירו על מכתב בו הוא מוותר לו על העולם הבא שלו אם יתברר שדרכו של הגאון רבי שמואל אוירבך, מנהיג 'הפלג הירושלמי', נכונה (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שמואל אוירבך (צילום: שלומי כהן)

הפילוג הליטאי גורר אחריו גם החלטות הזויות: אברך ליטאי תושב קריית ספר שבמודיעין עילית חתם על מכתב לחבירו הנמנה על אנשי "הפלג הירושלמי" בו הוא מצהיר כי אם דרכו של הגר"ש אוירבך הינה נכונה הרי שהוא מעניק לחבירו את כל "העולם הבא" שלו.

את הצעד ההזוי ביצע אותו אברך לפני כחודש בכדי להבהיר בנחרצות עד כמה הינו חושב שדרכם מוטעית.

וכך כותב האברך במכתב המתפרסם בזאת לראשונה: "אני הח"מ יצחק ב"ר אליעזר למשפחת... מקרית ספר מודיעין עילית מסכים כדלהלן: אם יתברר שדרכו של מרן הגר"ש אוירבך שליט"א בהנהגת הציבור הוא דרך אמת ע"פ התורה

"ואפי' אם יתברר שגם דרכו של מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א היא דרך אמת, אבל דרכו של הגר"ש אוירבך שליט"א בבחינת 'אלו ואלו דברי אלוקים חיים', הנני נותן במתנה גמורה את כל חלקי בעולם הבא לשמעיה אריה ב"ר יעקב למשפחת....

"אבל אם יתברר שדרכו של מרן הגר"ש אוירבך שליט"א אינה אמת איני נותן כלום להנ"ל.

"כל זה חתמתי מדעתי הגמורה, ועשינו קנין סוחר, והקניתי להנ"ל בכל אופני קנין המועיל, דלא כאסמכתא, ובלא כל דבר המבטל קנין זה, ובלא שום טענת חזרה לא על ידי וע"י אחר".

בנוסף ביקש עוד אברך לעשות זאת והחל לכתוב את הנוסח אולם ככל הנראה חזר בו ברגע האחרון.

וכך כתב: "גם אני מתחייב בכל הנ"ל על חלקי בעולם הבא לשמעיה אריה בן יעקב למשפחת... ועשינו קנין סודר וכל קניינים המועילים. דלא כאסמכתא ובלא כל דבר המבטל ובלי אפשרות חזרה כלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר