צפו: כך סוכלה הברחת הנשק מהים לרצועת עזה

דובר צה"ל שחרר קטע וידאו המתעד את מעצר מבריחי הנשק לרצועת עזה דרך הים. לפי הדיווח, העצורים מסרו מידע מודיעיני רב אודות ציר ההברחות הימי לרצועת עזה (חדשות, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(דובר צה"ל)

היום (רביעי) הותר לפרסום כי בפעילות חיל הים בשיתוף השב"כ סוכל ניסיון של הזרוע הצבאית של החמאס להבריח לרצועת עזה דרך הים, חומרים לייצור אמצעי לחימה.

האירוע התרחש ב-19 בינואר בשעות הבוקר המוקדמות, אז עצרו כוחות חיל הים כלי שיט מנועי שעשה את דרכו מסיני לרצועת עזה. כלי השיט הוביל מסיני לרצועה פיברגלס נוזלי ועליו נתפסו שלושה תושבי רצועת עזה - מחמד בכר, אחמד צעידי ועוואד צעידי.

בחקירתם בשב"כ, בסיוע משטרת ישראל, מסרו השלושה כי ההברחה יועדה לזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס ונועדה לספק לה חומר גלם המשמש לייצור רקטות ומרגמות.

כמו כן, מסרו הנחקרים מידע רב אודות ציר ההברחות הימיות מרצועת עזה לסיני בהכוונת הזרוע הצבאית של החמאס, והשימוש שעושה הזרוע הצבאית של חמאס בדייגים ובמבריחים לצרכיה, לרבות מידע על הברחות קודמות של אמצעי לחימה שבוצעו עבור ארגון הטרור והברחות אמצעי לחימה מתוכננות.

עוד עלה בחקירה כי הזרוע הצבאית של חמאס פועלת במסגרת ההברחות הימיות גם להברחת מוצרים אזרחיים לצורך מכירתם ברווח לתושבי עזה, ושימוש בכספי הרווח לפעילותה.

היום הוגשו נגד שלושת הנחקרים כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אשר ייחסו לנאשמים, בין היתר, ביצוע עבירות ביטחוניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר