אלי ישי בכנס באלעד: "עשרה מנדטים - זו התשובה שלנו"

בכנס בחירות של מפלגת 'יחד' שהתקיים באלעד נטלו חלק עשרות מתושבי העיר, הנמנים על זרם החרדים העובדים. בדבריו, אמר ישי: "עשרה מנדטים - זו התשובה שלנו" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: מפלגת יחד)

בכנס בחירות של מפלגת 'יחד' שהתקיים אתמול (רביעי) באלעד נטלו חלק עשרות מתושבי העיר, הנמנים על זרם החרדים העובדים, שביקשו להצטרף ולהיות חלק מהמפלגה.

את הכנס פתח עו"ד ראובן יצחק, חרדי עובד המשובץ ברשימת המפלגה לכנסת, שדיבר נגד הפגיעה בחיילים חרדים המשרתים בצה"ל ונגד הניסיון לכפות גיוס על לומדי התורה.

אחריו דיבר איש התקשורת יהודה שוקרון שסיפר על היכרותו האישית עם יו"ר המפלגה, וסיפר שמפלגת "יחד" מבחינתו היא חלום ילדות שהתגשם: "תמיד חלמתי על היום הזה שתקום תנועה בכנסת, תנועה של העם, שתשים קץ להפרדה בגלל צבע של כיפה או נוסח תפילה". הוא סיפר כי נחשף בשנתיים האחרונות למסירותו של ח"כ אלי ישי לפניות רבות של אזרחים הזקוקים לעזרה וכיצד נרתם תמיד לסייע ככל הניתן.

יו"ר המפלגה אלי ישי נשא נאום בו חשף סיפורים אותם ראה ושמע בהיותו בקודש פנימה אצל מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל.

ישי התייחס לניסיונות המוקדמים להפריע לקיום הכנס ואמר: "מרגש אותי לראות את כולם נוכחים פה ומתעלים מעל כל התרגילים. יש לי בשורה טובה בשבילכם: אני חורש בימים אלו את הארץ ואתם לא מתארים איזה סחף אדיר יש לכיווננו. אסור להיכנס לאופוריה, אבל אני נדהם. שום דבר לא טבעי פה. זכיתי להיות קרוב למרן 30 שנה ובפרט ב-14 השנים האחרונות. סעדתי על שולחנו בשבתות ובחגים. הזכות הגדולה והאהבה הגדולה הזו היא הלימוד שלי לחיים איך לאהוב את העם, את לומדי התורה".

"שואלים אותי לפעמים במה טעיתי בשנותיי בשירות הציבורי", המשיך ישי, "אני נוהג להשיב שהייתי יכול לטעות פעמים רבות אבל כיוון שהייתי צמוד לדעת תורה לא טעיתי. לפעמים הוראות שקיבלנו היו תמוהות אבל הכל התגלגל בצורה כזאת שבסופו של דבר ראינו בחוש מהי דעת תורה".

"אני לא רוצה להכנס לנושאים צבעוניים שתופשים כותרות אבל אני מבטיח לכם שאנחנו צועדים בדרכו של מרן כמו שהוא רצה ואני מרגיש שהוא מתפלל עלינו", אמר ישי, "זה לא סוד שהתלבטתי לפני היציאה לדרך אבל השאיפה להקים בית של כולם בהוראת מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז גברה".

ישי המשיך ואמר: "אף אחד לא יכול לספר לי מה מרן רצה ומה לא. בוקר בוקר ראיתי אותו. הוא אמר לשמשו רבי צבי חקק לתת לי קדימה כדי לא לעכב צרכי ציבור. כיון שהגיעו אליו לעתים מקרי חירום וביקש רבי צבי להקדים אותם אמרתי 'בשמחה'. לאט לאט התאהבתי ברעיון שיש לי זכות לראות את קבלת הקהל ואיך מרן מכריע ומשיב איש איש כפי צרכו".

"צר לי מאוד על ההכפשות אך מרן ראש הישיבה הזהיר אותנו לא להיגרר לשום פרובוקציה. סוד ההצלחה שלנו הוא שאנחנו מן הנעלבים ואינם עולבים. אני משבח אתכם על האומץ להצטרף אלינו ומבקש גם מכם לא להכפיש איש. עשרה מנדטים זה תהיה התשובה", אמר ישי.

ישי סיפר: "כששימשתי שר תמ"ת נודע למרן שעזרתי לשלב אנשים במעגל העבודה שזו הצדקה הכי גדולה, הוא אמר לי: כזה דבר אתה לא מספר לי? ונישק אותי וברוך ה' שהייתה לי הזכות הזאת. רבותיי, אחרי שנהיה הפתעת הבחירות כולם יבואו להתנצל. אני כבר סולח מראש. אבל תנו לנו את הכח להצליח".

ישי התייחס לציבור החרדים העובדים ואמר: "יש ציבור שנהנה מיגיע כפיו. מביא פרנסה בכוחות עצמו אך נתקל בגלל זה בקשיים מול מוסדות החינוך לילדיו. אנחנו רוצים לתת תשובה לאלו שמתפרנסים מיגיע כפיהם. אותו הדבר באפליה כנגד חרדים עובדים בתעסוקה, אנחנו נשאף שתהיה העדפה מתקנת. אנחנו צמודים למטרות - לחזק את עולם התורה ולמנוע חוקים אנטי דתיים. בשביל זה אנחנו מבקשים לקחת קולות גם מתוך הבית היהודי. כן. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמו את מה שקרה בשנתיים האחרונות. אנחנו רוצים לדאוג שבכל בית ספר, גם בבית ספר לא דתי יינתן דגש על דרך ארץ ויהדות וכמובן, לא לשכוח את חובתנו לשמור על ארץ ישראל".

את הכנס חתם איש התקשורת ונציג הרשימה דודי שוומנפלד שסיפר מדוע בחר להצטרף לתנועה כנציג המקורב לחב"ד ולציבור החרדים העובדים ועל תכניתו לסיוע לנוער הנשמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר