לא 'יחד'

ברוב של קול: ועדת הבחירות המרכזית פסלה את ברוך מרזל

ועדת הבחירות המרכזית החליטה ברוב של קול אחד לפסול את מספר 4 ברשימת יחד בראשות ח"כ אלי ישי - ברוך מרזל, זאת בגין בקשה של אנשי שמאל, בעקבות אמירות שלו שהוגדרו כגזענות והסתה 17 תמכו בפסילה ו-16, בהם ש"ס ויהדות התורה התנגדו לכך. ההחלטה תגיע לבית המשפט העליון (בחירות)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
(תומר נויברג - פלאש90)

ועדת הבחירות המרכזית החליטה לפסול את מועמד מספר 4 ברשימת מפלגת 'יחד' בראשות ח"כ אלי ישי - ברוך מרזל, מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-20

ההחלטה התקבלה על חודו של קול, כאשר 17 חברים תמכו בפסילה, בהם אנשי המחנה הציוני, מרצ, יש עתיד והערבים, ומנגד 16 חברים התנגדו בהם ש"ס ויהדות התורה ומפלגות הימין. הבוקר הודיעו במחנה הציוני כי גם הם יתמכו בפסילתו של מרזל ובכך הצטרפו להודעת יש עתיד אמש.

הפסילה מגיעה בעקבות בקשה שהגישו מפלגות ופעילי שמאל לוועדת הבחירות המרכזית לפסול את מרזל, וזאת בנימוק כי הוא שולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ומסית לגזענות, וכן כי הוא פעל במשך השנים בתנועת כ"ך שנפסלה בעבר מלהתמודד לכנסת.

אך היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, התנגד לפסילה וטען כי במסגרת הבקשה לא הונחה תשתית ראיתית מספקת להוכחה כי בדעותיו של מרזל ''יש כדי לשלול את מרכיביה הגרעיניים של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית או בכדי לעלות כדי הסתה לגזענות, באופן שיצדיק את מניעת התמודדותו בבחירות לכנסת. זאת מכיוון שהבקשה כוללת בעיקרה צילומים של קטעי עיתונות בלבד''.

יחד עם זאת וינשטיין מתח ביקורת חריפה על הדברים שיוחסו למרזל.

קודם לכן, החליטה הוועדה ברוב גדול של 27 תומכים נגד 6, לפסול את ח"כ חנין זועבי. כעת תעבור ההחלטה לבג"ץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר