מחירי תשתית האינטרנט יוזלו: המהפכה הצרכנית הבאה?

בשוק ספקי האינטרנט כבר קיימת תחרות עזה, אך בשוק התשתית ישנן רק שתי חברות, בזק והוט. כעת המהפכה הצרכנית הבאה תוריד את מחירי האינטרנט לשפל • כל הפרטים (כלכלה)

יצחק בשן | כיכר השבת |
מחירי תשתית האינטרנט יוזלו (שאטרסטוק)

כותרת משנה: אחרי שמשרד התקשורת הוביל את המהפכה במחירי הטלפונים הסלולריים, מנסה משרד התקשורת להוביל מהפכה בתחום האינטרנט. מי שרוצה היום להתחבר לאינטרנט צריך לשלם גם על התשתית וגם לספק האינטרנט.

בשוק קיימים מעל 40 ספקיות אינטרנט ומתוכן 8 ספקיות עיקריות אבל בתשתיות קיימים רק שני ספקים: בזק והוט (בעתיד חברת החשמל אמורה להצטרף). ספק התשתיות היא החברה שמניחה את הכבלים היוצאים מהבית ומחברים את הרשת הביתית לרשת האינטרנט וספק האינטרנט היא החברה שמספקת את שירותי הגישה לשירותי האינטרנט.

בתחום ספקי האינטרנט יש תחרות גדולה ולכן מחירי הספקיות נמוכים אבל בתחום התשתיות המחירים יקרים היות והשוק נשלט ע"י שתי חברות בלבד. משרד התקשורת החליט לחייב את חברות בזק והוט לאפשר, בתוך כחצי שנה מהיום, לספקי תקשורת שאין להם תשתית כלל ארצית, לעשות שימוש בתשתיותיהן , כדי שאלה יוכלו לספק שירותי תקשורת ללקוחותיהם, ההחלטה תחסוך מהם את הצורך בחפירה ובהקמת תשתיות מסוג זה, תפחית הוצאות ועלויות, ותסייע בקידום התחרות.

המחיר שאותו ישלמו הספקיות לבזק יעמוד על כמעט 50 ₪ (כולל מע"מ) עבור חיבור לאינטרנט ומהירות גלישה של 20 מגה. במידה והתחרות לא תתפתח באופן מספק, ישקול המשרד חיוב הפרדה בקבוצות בזק והוט, בין שירותי התשתית והשירותים הקמעונאיים, הן ברמת אספקתם והן ברמת הבעלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר