לראשונה: חיילים חרדים ישמרו על יישובים חרדים

גדוד 'נצח יהודה' של הנח"ל החרדי עבר לתפוס קו חדש בגזרת בנימין, בה מתגוררות רבות ממשפחותיהם החרדיות. בין השכונות עליהן ישמרו החיילים: רמת שלמה ונווה יעקב (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: בוגרי הנח"ל החרדי)

כשברקע מתקיימות הפגנות של קיצוניים נגד הגיוס במוקדים רבים ברחבי הארץ, אתמול (רביעי) עבר גדוד "נצח יהודה" של הנח"ל החרדי לתפוס קו חדש בגזרת בנימין, בה מתגוררות רבות ממשפחותיהם החרדיות של חיילי הגדוד. בכך תסתיים תקופה של חמש שנים בהן פעל הגדוד החרדי בגזרת מנשה החולשת על אזור ג'נין וטולכרם, ובמהלכן קטף פרסים רבים, ובראשם פרס הרמטכ"ל.

הרב דוד פוקס, מרבני עמותת הנח"ל החרדי מסר: "ההכנות לקליטת החיילים וההתאמה של הבסיסים לאופי השירות החרדי שלהם הושלמו לשביעות הרצון של כל הגורמים כך שאופי השירות הייחודי של החיילים החרדיים יימשך גם בגזרתם החדשה בחבל בנימין".

החיילים החרדים יפעלו מעתה צפונית לירושלים, באיזור רמאללה, ויגנו על שכונותיה הצפוניות של העיר, רבות מהן חרדיות, כמו, רמת שלמה ונווה יעקב, לצד הגנה על היישובים באיזור. הגדוד, המהווה חלק מחטיבת "כפיר", עסק בגזרתו הקודמת בשמירה על יישובים ובמעצרי מחבלים, פעילות אותה ימשיך גם בגזרה החדשה. לצד זאת, ההערכה היא שבגזרה החדשה נתח משמעותי מפעילות הגדוד תתבצע בטיפול בהפרות סדר, לצד ביצוע מעצרים אשר ימשיכו להתקיים בשיתוף פעולה עם יחידות מיוחדות.

לקראת מעברו של הגדוד החרדי לגזרה החדשה ערכו בצה"ל הכנות מיוחדות בבסיסים השונים בהם יוצבו החיילים, ביניהם, שני בסיסים בבית אל, בפסגות ובעפרה. לצורך כך, בין השאר, בתי הכנסת בבסיסים שהיו ערוכים עד עתה לעשרות בודדות של מתפללים, הורחבו ושופצו לצורך קליטת מאות החיילים. כמו כן, נערכו התאמות ושיפוצים במטבחים בכדי שיעמדו בדרישות הכשרות של החיילים החרדיים.

הנח"ל החרדי, הנחשב לגדוד הקרבי הגדול בצה"ל, חגג לאחרונה 15 שנות להקמתו. עד לשנת 2008 שירת הגדוד החרדי בגזרת החטיבה המרחבית שבבקעת הירדן. בסוף אותה שנה עבר הגדוד לגזרת החטיבה המרחבית "מנשה", באזור ג'נין וטולכרם.

במהלך התקופה שבה שהה הגדוד ב"מנשה" הוא זכה בשלל פרסים, ביניהם, פרס ההצטיינות של הנשיא לשנת 2014, פרס הרמטכ"ל ליחידה מצטיינת, פרס ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה (אט"ל) על היערכות ראויה לשבח של הגדוד בתחום הלוגיסטי ופרס מפקדת זרוע יבשה (מז"י) ב-2013 ופרס מצטיין אוגדת יהודה ושומרון ב-2012.

מעמותת הנח"ל החרדי נמסר כי "המעבר מבטא הוקרה והבעת אמון בחיילים החרדיים של הגדוד, דבר שבא לידי ביטוי גם בהכנות המקיפות שהצבא עושה כדי להכשיר את הבסיסים החדשים לקליטתם בגזרת בנימין. גדוד הנח"ל החרדי ממשיך להוכיח כי כאשר הצבא מתחשב באורח החיים החרדי ומייצר עבורם את התנאים המתאימים, הם יגיעו להישגים גבוהים ויתמודדו בהצלחה עם כל משימה".

"מעבר לכך, ההתרגשות הרבה בקרב החיילים כמו גם המוטיבציה לשמור על אזור שמשפיע באופן ישיר הביטחון של מקום המגורים של משפחותיהם מורגש היטב בשיחותנו עימם. אנו מאחלים להם בהצלחה רבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר