בעקבות המתקפה ב'המודיע'

הרצוג לליצמן: בעד שמירת הסטטוס-קוו בנושא השבת

לאחר ההתקפה בביטאון 'אגודת ישראל' על יו"ר 'המחנה הציוני' יצחק הרצוג והטענות כי בכוונתו לאפשר תחבורה ציבורית בשבת, שוחח הרצוג עם ח"כ יעקב ליצמן והבהיר כי הוא בעד המשך שמירה על הסטטוס קוו בנושא, כך חשף ח"כ ליצמן במפגש שקיים הערב עם אנשי תקשורת חרדים בכירים. פרסום ראשון (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן והרצוג (צילום: פלאש 90)

המאבק על הקול החרדי: בשבועות האחרונים מפזרים חברי הכנסת החרדיים ערפל באשר לתמיכתם בהקמת ממשלה לאחר הבחירות בראשות נתניהו או הרצוג.

אמירות סותרות נשמעו במספר ראיונות בכלי התקשורת, אולם הבוקר (חמישי), ככל הנראה בשל החשש מאיבוד קולות של חסידי חב"ד, יצא בטאון תנועת אגודת ישראל המודיע במתקפה נגד כוונת יו''ר המחנה הציוני ח"כ יצחק בוזי הרצוג לאפשר תחבורה ציבורית בשבת. בכתבה אף הופיעה התייחסותו החריפה של ליצמן לעמדה זו של מפלגת העבודה.

מתברר, כי הלחץ עשה את שלו והערב במפגש סגור לאנשי תקשורת מובילים וגורמים משפיעים במגזר החרדי, סיפר ליצמן למשתתפים כי ח"כ הרצוג התקשר אליו הבוקר בעקבות הכתבה ב"המודיע", והבהיר כי לא מדובר בעמדה של המפלגה וכי הוא בעד שמירה על הסטטוס קוו.

בהמשך הערב, התייחס ליצמן לאפשרות כי יגיע לעימות טלוויזיוני פומבי מול יו''ר יש עתיד יאיר לפיד והודיע על החלטתו שלא לעשות זאת. "החלטתי לא ללכת לעימות הזה. אין עניין לתת הזדמנות ליאיר לפיד להמשיך בהסתה נגד החרדים כדרכו, כתחליף לדיון בכישלונו החרוץ בממשלה".

ח"כ ליצמן הוסיף כי "השתתפות נציג 'יהדות התורה' בעימות תגרום למר לפיד להסיט הדיון מהנושאים הבוערים שעל סדר היום בראשם המשבר הכלכלי במשמרת ׳יש עתיד׳ באוצר, כישלון לפיד בטיפול ביוקר המחיה ובעוני הגובר, הפערים החברתיים הקשים, סוגיות חוץ ובטחון, ומערכת הבריאות שבקריסה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר