משבר בין שתי מפלגות הימין

בבית היהודי משיבים אש: הליכוד הכריז עלינו מלחמה

הקרב הצמוד בין המחנה הציוני לבין הליכוד הביא לפתיחת חזית בין שתי מפלגות הימין - הבית היהודי והליכוד. גורמים במפלגתו של בנט מאשימים: "נתניהו פוגע אנושות בסיכויי הימין לזכות. לא נשב בממשלה שלא תהיה ממשלת ימין באמת" (אקטואליה, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בנט ונתניהו (צילום: פלאש 90)

מלכתחילה אמנם סוכם כי בניגוד למערכת בחירת קודמת בה תקפו הליכוד והבית היהודי באופן חזיתי זה את זה, במערכת הבחירות הנוכחית ימנעו מזה. אלא שהקרב הצמוד בין המחנה הציוני לבין הליכוד הביא לפתיחת חזית בין שתי מפלגות הימין.

גורמים בבית היהודי יוצאים הבוקר במתקפה חזיתית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הגורמים מאשימים את נתניהו בכך שהוא "מנסה לחסל את המפלגה כדי להכשיר את הזמנת המחנה הציוני לממשלה ביום שאחרי הבחירות. נתניהו רוצה להקים ממשלת שמאל".

לטענת הגורמים, שצוטטו ב'ידיעות אחרונות', "נתניהו פוגע אנושות בסיכויי הימין לזכות". הם טוענים עוד כי "רק לפני תקופה היינו בסקרים ל־40 מנדטים, והעיסוק שלו בבית היהודי הוא זה שהוריד את שתי המפלגות ביחד אל מתחת ל־35 מנדטים. אנחנו נגלה אחריות שלא כמו נתניהו ונעשה הכול כדי לאפשר את שלטון הימין, אך לא נשב בממשלה שלא תהיה ימנית אמיתית. לצערנו הליכוד הכריז עלינו מלחמה".

גורם נוסף המקורב לבנט הוסיף: "נתניהו יורה בתוך הנגמ"ש", ואילו ראש המפלגה אמר למקורביו: "גם את המתקפה על פרס ישראל נתניהו התחיל רק כדי לקחת לנו עוד קולות".

לטענת הפעילים, מטרתו של נתניהו הינה להוריד את מפלגת הבית היהודי למספר חד ספרתי ובכך להצדיק כפיית ממשלת אחדות בשיתוף מפלגת המחנה הציוני.

לדברי גורמים במפלגה, התוכנית האסטרטגית של הליכוד נגד הבית היהודי היא פגיעה בבסיס המצביעים הדתי של בנט כדי להוריד אותו למספר מנדטים חד־ספרתי ולהצדיק קיום ממשלת אחדות.

"חבל מאוד דראש הממשלה ואנשיו עושים הכל כדי להוריד את כוחו של הימין והכל בשל אינטרס כזה או אחר. ציפינו שבליכוד יידעו להתעלות על עצמם ולראות את התמונה המלאה והיא חיזוק כוחו הכולל של מחנה הימין", אומרים הגורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר