ה'מועצות' - למאסר?

יובל שטייניץ: לכלוא את מי שקורא לא להתגייס לצה"ל

השר יובל שטייניץ התייחס במהלך סוף השבוע לסערת "פרס ישראל" ואמר כי לא יהיו חברים בוועדת הפרס מי שיקראו שלא להתגייס לצה"ל. השר שטייניץ אף הוסיף וקבע כי 'מי שקורא לא להתגייס לצה"ל צריך להיות בכלא'. האם בכוונת הליכוד להעביר חוק שיביא למאסר אנשי שמאל או רבנים שיקראו לא להתגייס לצה"ל? (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הליכוד יכניס לכלא את גדולי ישראל? יובל שטייניץ, השר לנושאים אסטרטגיים, לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים, אמר באירוע "שבתרבות" שנערך בסוף השבוע האחרון ברמת ישי כי יש להכניס לכלא את מי שקורא שלא להתגייס לצה"ל. את הדברים אמר שטייניץ על רקע סערת "פרס ישראל" והדחת חברי ועדת הפרס שמזוהים עם השמאל הקיצוני בישראל.

לדברי שטייניץ: "מי שקורא לא להתגיס לצה"ל צריך להיות בכלא. לא יהיו בוועדה כאלה שקוראים לא לשרת בצה"ל". למרות שדבריו של שטייניץ כוונו כנגד אנשי שמאל קיצוני, לא ברור אם בכוונתו באמת לכלוא כל מי שקורא לא להתגייס לצה"ל, דוגמת לא מעט מגדולי ישראל בציבור החרדי.

שטייניץ יכניס לכלא את הגר"ש אוירבך?

כמו רבים אחרים בהנהגת הציבור החרדי, מנהיג הפלג הירושלמי הגאון רבי שמואל אוירבך, אמר בעבר כי הגיוס לצה"ל הוא בבחינת "ייהרג ואל יעבור" וכי חוק הגיוס הוא ניסיון ל"עקירת הדת ממש".

הגר"ש אוירבך נגד גיוס לצה"ל. ארכיון (צילום: ישי כהן)

מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל" שהתכנסה בחודש אדר תשע"ג, קראה גם היא שלא להתגייס לצה"ל. ב"קול קורא" שפרסמו האדמו"רים בעיתונות נאמר: "הננו לחזור ולגלות בזה דעת תורתנו הקדושה, לתלמידי הישיבות הקדושות ולאברכי הכוללים שתורתם אומנותם ועוסקים בלימודם, שלא להתגייס לצבא בכל אופן שהוא, ושום שינויים במעמדכם לא יעלו ולא יבואו".

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, המטרה הבאה של שטייניץ? (צילום ארכיון: אלי סגל)

בנוסף כתבו האדמו"רים: "עמדו על משמרתכם גם אם יבקשו לקחתכם בכח הזרוע ולהטילכם לבית הכלא, גם אם יבקשו לעשוק מזכויותיכם ולגזור עליכם מחסור ודחקות אל תיראו ואל תיחתו".

האם בכוונת שטייניץ לחוקק בכנסת הבאה חוק שיביא למאסר אנשי שמאל מחד ורבנים מאידך שיקראו שלא להתגייס לצה"ל? פנינו לדוברו בניסיון לקבל הסברים, אולם עד לשעה זו לא נתקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר