משבר

ארה"ב לא מעדכנת את ישראל על המו"מ עם איראן?

לפי דיווחים ארה"ב צמצמה את היקף המודיעין שהיא מעבירה לישראל בנוגע למו"מ עם איראן, זאת בשל חשש מהדלפות, אולם הבית הלבן ומחלקת המדינה מיהרו להכחיש (אקטואליה)

(עמית שאבי - פלאש90)

האם ארצות הברית "מענישה" את ישראל בגלל נאומו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס, ולא מעבירה לישראל מידע בנוגע למו"מ עם איראן? מאז אמש מתפרסמים בנושא דיווחים סותרים.

בתחילה דווח כי אכן ארה"ב החליטה שלא להעביר מידע לישראל על המו"מ עם איראן, אך גורמים אמריקנים רשמיים מיהרו להכחיש זאת.

במחלקת המדינה האמריקנית מסרו כי "השיחות עם ישראל בנושא המשא והמתן הגרעיני עם איראן יימשכו. תת השר וונדי שרמן נפגשת עם הצמרת הישראלית ובכלל זה עם השר למודיעין יובל שטייניץ ועם יוסי כהן, ראש המועצה לביטחון לאומי. מזכיר המדינה ג'ון קרי ממשיך את שיחותיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין זה, כפי שהיה גם קודם".

מהבית הלבן נמסר: "הדיווח מופרך מיסודו. היועצת לביטחון הלאומי סוזן רייס מקיימת קשר קבוע עם עמיתה הישראלי יוסי כהן, על מגוון רחב של נושאים בעלי עניין משותף ואף תיפגש איתו בהמשך השבוע בבית הלבן. גם אנחנו ממשיכים בשיח התכוף והשגרה שלנו ברמות מקצועיות שונות, במודיעין הצבאי ובתחומים מדיניים".

אולם הבוקר מתפרסם ב"הארץ", כי בשל חשש מהדלפות, ארה"ב אכן צימצמה לאחרונה את היקף ואיכות המודיעין שהיא מעבירה לישראל על איראן, זאת בשל ניגוד האינטרסים בין אובמה המעוניין בהגעה להסכם לבין נתניהו המתנגד לכך, והחשש בממשל כי נתניהו ישתמש במידע לסיכול המו"מ.

למרות ההכחשות הרשמיות, בחר יו"ר המחנה הציוני יצחק בוז'י הרצוג לתקוף את ראש הממשלה על רקע הדיווח: "התרענו שוב ושוב – והנה, עכשיו זה קורה: ארה"ב הודיעה שהיא מפסיקה לעדכן את ישראל במו"מ עם איראן, החלטה בעלת השלכות הרות גורל על עתידה של מדינת ישראל".

"אם זה לא היה ברור עוד קודם – נתניהו, ביודעין, ומתוך שיקולי שרידות פוליטית בלבד, מסכן ופוגע בביטחונם של אזרחי המדינה. פשוט כך". הוסיף.

לטענתו, "נתניהו מנותק בתוך ישראל וגם מול ארה"ב, לכן לא אכפת לו לשרוף את הקשר עם ידידתה הטובה והחשובה של ישראל בעולם, והנה הערב ראינו את התוצאה. שום ספין, סרטון, או הסחת דעת מטופשת לא יסתירו זאת. שום דבר כבר לא יכול להסתיר את הבושה של נתניהו, והכישלון המהדהד שלו – גם ובעיקר בביטחון המדינה".

"רק ממשלה בראשותי תוכל לפרוץ את הבידוד המדיני, לשקם את היחסים עם ארה"ב ולהחזיר את ישראל למגרש הבינלאומי. נתניהו איבד את הסיכוי בעולם". הבטיח המועמד לראשות הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר