דרישה חילונית: להסיר 'שלטי הצניעות' מרחובות ירושלים

התנועה הרפורמית פנתה לעיריית ירושלים ודרשה להסיר את "שלטי הצניעות" המוצבים ברחובות העיר. התנועה אף איימה: "אי הסרת השלטים היא עילה לתביעה" (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
שלט צניעות במאה שערים (צילום ארכיון: Lara Savage/ Flash 90)

"המרכז הרפורמי לדת ומדינה" פנה לעיריית ירושלים בדרישה להסיר את "שלטי הצניעות" - המורים לנשים ללכת במקום בלבוש צנוע - המוצבים בשכונות שונות בעיר, זאת מאחר והם גורמים ל"פגיעה חמורה" בציבור הנשים.

המרכז שיגר מכתב לראש העיר ניר ברקת בו הוא דורש להסיר את השלטים המוצבים בשכונות החרדיות באופן מיידי.

הדרישה מגיעה על רקע החלטת בית המשפט לפני מספר שבועות שחייב את עיריית בית שמש לפצות בעשרות אלפי שקלים מספר נשים בעקבות התרשלות העירייה להסיר את השלטים.

כעת, דורשים בתנועה הרפורמית להסיר את השלטים גם בשכונות בירושלים. לטענת התנועה, "השלטים כוללים מסרים פוגעניים ביותר עבור נשים, רומסים ערכים של שוויון וכבוד". לטענתם, האחריות להסרת השלטים היא על העיריה ועליה להסיר את השלטים באופן מיידי.

כאמור, לפני מספר שבועות חייב בית המשפט את עיריית בית שמש לפצות ארבע נשים שתבעו את העיריה בגין אותם שלטים. השופט דוד גדעוני קבע כי סירוב העירייה להסיר את השלטים "מביא לפגיעה חריפה וקשה בזכותן של נשים לשוויון ולכבוד, ויש בהם גם משום השפלה".

לדבריו, "המסר העולה מן השלטים הינו מפלה ופוגעני. השלטים נועדו להביא להגבלת השימוש של נשים, באשר הן נשים ובשל היותן נשים בלבד, במרחב הציבורי".

לדברי עיריית ירושלים, פקחי העיריה מסירים כל העת את השלטים אך הם נתלים כל פעם מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר