"בושה וחרפה"

בקמפיין 'יש עתיד': שמואל פפנהיים מ'העדה החרדית'

בסרטון בחירות חדש של מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד משתתף לא אחר מאיש "העדה החרדית", שמואל חיים פננהיים • הסרטון משבח את 'יש עתיד' על שילוב חרדים בתעסוקה • גורמים חרדיים: "זו בושה וחרפה" • שמואל פפנהיים ל'כיכר השבת': "דבריי נאמרו ללא הקשר ל'יש עתיד' ולבחירות" • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יש עתיד)

בחירות 2015: אם חשבנו שראינו הכל במערכת הבחירות, הרי שטעינו. בסרטון חדש של מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד, מפלגה שיותר מכל רדפה את הציבור החרדי, מפרסמת הבוקר (שלישי) סרטון וידאו חדש כחלק מקמפיין הבחירות.

בסרטון מופיע לא אחר מאשר שמואל חיים פפנהיים, איש "העדה החרדית", ששימש בעבר כדובר "העדה החרדית, ועורך מגזין "העדה".

סרטון הוידאו שהעלה יאיר לפיד לדף הפייסבוק, נפתח בססיסמת בחירות של המפלגה: "נלחמים על שוויון בנטל", ולאחר מכן נראה פפנהיים אומר: "אני חרדי, חרדי קיצוני אולי, איש מאה שערים, אני חושב שיהודי חרדי צריך גם לדאוג לפרנסה שלו, הוא צריך לדאוג לילדים שלו, הציבור החרדי גדל, וכשאתה גודל, אז לא מספיק המשרות בתוך הקהילה כמו שהיה עד היום".

"אתה צריך לצאת החוצה, אז שם אתה נתקע, אתה מוצא היום אנשים מבוגרים בני 45 אין להם ידע מינימלי ב - abc, זה תוקע אותך", אומר פפנהיים בסרטון.

מיד לאחר דבריו, מופיעים הסלוגנים של מפלגת 'יש עתיד': "בזכות 'יש עתיד' מוסדות חרדים מלמדים אנגלית ומתמטיקה, חרדים רבים משתלבים בשוק העבודה, ונושאים בנטל לצד מעמד הביניים".

בשלב הזה מובא שוב פפנהיים ואומר: "החרדים יש להם מה לתרום לחברה הישראלית, לחברה הישראלית יש מה להציע לציבור החרדי, צריכים רק את המקומות לחבר קצת".

גורמים פולטים חרדיים מביעים זעזוע רב מהשתתפותו של פפנהיים בסרטון הקמפיין של המפלגה ואומרים כי "זו פשוט בושה וחרפה, איך יהודי חרדי יכול להסכים שיראו אותו בסרטון של מפלגה ששמה לה למטרה לרדוף את הציבור החרדי ולומדי התורה. כולנו יודעים את הגזירות הנוראיות שהונפו על ראשי עמלי התורה ובני הציבור החרדי בגלל יש עתיד ויאיר לפיד. פשוט בושה".

אחד מהגולשים החרדים הגיב ללפיד וכתב: "אני חרדי, גר ליד פופנהיים (בבית שמש). ברור שהחרדים צריכים לצאת לעבוד, אבל אין לך נתונים מינימלים, הצעירים יוצאים לעבוד עם יש עתיד ובלי יש עתיד.

"לא יזמת פה כלום, אבל כפית בתי ספר ללמד משהו שהם לא רוצים. יש בתי ספר חרדים שתמיד לימדו וילמדו ליב"ה, ויש חרדים שלא רוצים לשלוח לשם ילדים, ואתה כופה עליהם. משמע, אתה מנותק".

בתגובה ל"כיכר השבת", אומר שמואל חיים פפנהיים כי "דבריי נאמרו ללא הקשר לבחירות ובוודאי שלא לגבי יש עתיד".

לדברי פפנהיים: "צילמו אותי בהקשר לדעותיי על שילוב חרדיות טהורה והצורך להשתדל לפרנסה, בלי קשר לבחירות, אני לא משתתף בכלל בבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר