אבל בלונדון

גאב"ד ראדמושילא: הגאון רבי אלחנן הלפרין זצ"ל

אבל כבד עם הסתלקותו של גאב״ד ראדמושילא ורבה של שכונת גולדס גרין בלונדון שבאנגליה . הגאון רבי אלחנן (חונא) הלפרין זצ"ל והוא בן 92, נשיא התאחדות קהילות החרדים. לאחרונה חלה ואושפז בבית החולים. הלוויתו תצא בשעה 9 מבית מדרשו בית שמואל בדרכה לארץ ישראל והוא ייטמן בירושלים (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"א זצ"ל עם האדמ"ר מצאנז (משה גולדשטיין)
אבל כבד בלונדון ובכל רחבי אירופה: בשעות הלילה נסתלק לגנזי מרומים הגה״צ רבי אלחנן הלפרין גאב״ד ראדמושילא ורבה של שכונת גולדס גרין בלונדון שבאנגליה.
הגה״צ רבי אלחנן (חונא) הלפרין נולד לפני 92 שנה בצ'כוסלובקיה לאביו הרב דוד הלפרין שכיהן כרבה של אחת הערים המרכזיות במדינה.

כבר בשחר ילדותו נודע בכשרונותיו הברוכים ובמידותיו התרומיות ושמו יצא לתהילה כי עדיו לגדולות. בשנות נערותו עבר ללמוד אצל סבו הגאון רבי שמואל ענגיל, ואצל הגאון רבי ישכר פרדס, רבה של העיר דנקוב בפולין וכבר באותם ימים התפלפל עם תלמידי חכמים מבוגרים שהתפעלו מגאונותו המופלגת.

לאחר נישואיו השתכן באופן קבוע בעיר לונדון שבאנגליה ולפני למעלה מ-70 שנה בעודו אברך צעיר התיישב בשכונה היוקרתית גולדס גרין, שם פתח את בית המדרש המרכזי וחיזק את תושבי השכונה ברוחניות כשהוא מוסר שיעורים בכל מקצועות התורה.
עד מהרה הפך רבי חונא זצ"ל לדמות תורנית מרכזית בקהילה החרדית המקומית ומונה בהמשך לנשיא התאחדות קהילות החרדים כשהוא אחראי על ההכשרים, העירוב עם ושאר הסוגיות ההלכתיות בתוככי לונדון. בית הכנסת בית שמואל בנשיאותו, הפך במהלך השנים לאבן שואבת ולמקום התפילה המרכזי בשכונה הידועה.
אחד מחסידיו מספר כי לצד גאונותו המופלגת, ידע להסביר פנים לכל אחד והתייחס בכבוד רב לכל אדם מבוגר כילד. למרות רום מעלתו היה "פשטן ועניו ולא החזיק טיבותיה לנפשיה". מגדיר אותו מתפלל נוסף.
רבי חונא זצ"ל הפך ברבות השנים לאחת הדמויות המשפיעות ביותר באנגליה, כאשר שמו והשפעתו יצאו הרחק מעבר לשכונה בה כיהן כרב ואב״ד, וכל ההכרעות ההלכתיות והציבוריות בנושאים הכי רגישים שהתעוררו במהלך השנים באנגליה ובכל רחבי אירופה הגיעו לפתחו, כשכולם סומכים על שיקולו המדוד ורוחב בינתו זאת לצד היותו בקיא בכל חלקי התורה כולה.
הרב זצ״ל ידע למזג בתוכו צורה של יהודי חסידי של פעם, כאשר נמנה עם גדולי התלמידים של אדמו״רי הדורות הקודמים, כשהוא מקפיד להמשיך במנהגיהם וללמד מדברי תורתם, זאת לצד למדנות ליטאית וחריפות ובקיאות בכל נושא תורני והלכתי כאשר אף חיבר ספרים תורניים רבים.
בתקופה האחרונה חלה ונחלש, כאשר בחודש האחרון הידרדר מצבו הבריאותי והוא אושפז במצב קשה בבית החולים המקומי בעיר. מקורביו ובני משפחתו שקלו יחד עם הרופאים את האפשרות להטיסו לטיפול רפואי בישראל, אולם בסופו של דבר ירדה אפשרות זו מעל הפרק בשל הקשיים הטכניים הרבים.
הרב הלפרין הותיר אחריו את בניו ממשיכי דרכו בעולם הרבנות וכן את חתניו הדגולים לצד נכדים ונינים זרע בירך השם ההולכים בדרך התורה והמצוות.
הלוויתו תצא היום בשעה 9 בבוקר מבית מדרשו בשכונת גולדס גרין, וארונו יובא לארץ ישראל כאן ייטמן בירושלים. יהי זיכרו ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר