הראשל"צ הגר"י יוסף:

"הרב אריה שטרן מגלה פנים בתורה שלא כהלכה"

בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת", נשמע הראשון לציון ונשיא בתי הדין הרבניים הגאון רבי יצחק יוסף בביקורת חריפה כנגד רבה של ירושלים הרה"ג אריה שטרן - בעקבות דברים שאמר בנושא הגיור: "הוא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה". על חוק הגיור: "עקפו אותי, לא אחתום על תעודות מתגיירים". האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף והרב אריה שטרן (צילום: פלאש 90)

ביקורת חריפה • בלעדי: הראשל"צ ונשיא בתי הדין הרבניים הגאון רבי יצחק יוסף, השמיע לאחרונה ביקורת חריפה וחסרת תקדים כנגד רבה של ירושלים הרה"ג אריה שטרן אותו הוא מכנה כמי ש"מגלה פנים בתורה שלא כהלכה".

בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת", נשמע הגר"י יוסף מבקר את הרב שטרן במהלך שיעור שמסר: "נפגשתי עם הרב הראשי של ירושלים, מה הוא אומר לי? 'לא צריכים לקיים את התורה, הגרים, ולקבל את כל השבת. צריכים לשמור את השבת במידה מסוימת'. מה הפירוש? לעשות קידוש ואחר כך ללכת לים, העיקר שיעשה קידוש".

"אמרתי לו 'מאיפה כבודו ממציא את זה?', הוא רב ראשי של ירושלים, הוא רב שלהם, מאיפה אתה ממציא את זה? לא צריך לקיים את כל השבת כולה? את כל המצוות כולן? איפה זה כתוב, קבלת מצוות זה חלק מעיקרי היהדות".

"מאיפה אתה ממציא" ממשיך הגר"י יוסף בדבריו, "הוא אמר 'שיהיה מסורתי, זו הכוונה. שיהיה מסורתי', אתה מגלה פנים בתורה שלא כהלכה" קבע הגר"י יוסף.

"עקפו אותי, לא אחתום על הגיורים"

בהמשך יוצא הגר"י יוסף גם נגד הר' דוד סתיו: "נפגשתי עם איזה רב עיר אחד, שלהם, הרב סתיו קוראים לו. אמרתי לו 'אתה רוצה לגייר את כל הילדים האלו?', הוא אמר לי 'לא את כולם, בשלב הראשון אני רוצה לגייר 20 אלף', למה אתה רוצה לגייר אותם? 'זה זכות שלהם, ילדים קטנים שיהיו יהודים, אפילו אם אחרי זה הוא יהיה רשע - יהיה לו גן עדן, יהיה לו עולם הבא, יכנס לגיהנום כמה זמן ואחר כך יכנס לגן עדן, אז זה זכות בשבילו".

הגר"י יוסף המשיך ואמר: "הלכו ועשו חוק שרבני ערים יכולים לגייר, ואז עקפו אותי. הרב הראשי של ירושלים יכול לגייר, הרב הראשי של שוהם יכול לגייר - הם גיירו כבר כמה אנשים בערד, הסמכות של הרב הראשי לעצור את זה. נתתי הוראה ליו"ר מערך הגיור שכל הגיורים שהם עושים עכשיו אני לא חותם עליהם, אני לא מאשר, אני לא אחתום על דבר שהוא נגד ההלכה".

מלשכת הראשל"צ הגר"י יוסף נמסר: "הרב מכיר ומוקיר את הרב אריה שטרן ואת חיבוריו ההלכתיים והוא לומד בהם מעת לעת ובוודאי שאין לקשור בין ויכוח הלכתי סוער ככל שיהיה מתוך ריתחא דאורייתא בין תלמידי חכמים בתוך כתלי בית המדרש, לבין יחסי ההערכה ההדדית והידידות בין הרבנים".

מלשכת הרב אריה שטרן הובהר כי "הדברים היו במסגרת פלפולא של תורה באחד מהשיעורים של הגר"י יוסף ובוודאי לא כוונו לרבים אלא במסגרת שיעור שבו דנו מחלוקת הלכתית לגיטימית . ובוודאי שדעת הג"רא שטרן, שע"פ הלכה גיורים חלים רק אם קיבלו עליהם שמירת תורה ומצוות כדת וכדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר