ארגנטינה: 400 אלף בהפגנה בעקבות מות התובע

400 אלף בני אדם השתתפו אמש בהפגנת ענק בבואנוס איירס נגד הממשלה, זאת בעקבות מותו המסתורי של התובע היהודי אלברטו ניסמן שהאשים את הנשיאה בשותפות בפיגוע (עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום מסך)

מחאת ענק: כ-400 אלף בני אדם השתתפו אמש (שלישי), בהפגנה שהתקיימה בבואנוס איירס נגד התנהלות השלטון סביב חקירת מותו של התובע אלברטו ניסמן, שהיה אחראי לחקירת הפיגוע שהתרחש בקהילה היהודית.

המפגינים שהתאספו ברחובות הניפו את דגלי ארגנטינה ונשאו שלטים שעליהם נכתב "צדק!" ו-"אמת" בדרישה לקבל תשובות.

נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר רמזה אמש כי ישראל וארה"ב מתערבות בחקירת מותו המסתורי של החוקר אלברטו ניסמן ובענייניה הפנימיים של מדינתה.

קירשנר התייחס לדברים ואמרה כי "יש מי שעושים עצמם טיפשים ומעדיפים להסתכל לצד השני, אבל אני קוראת לכל בני ארצי לקרוא היטב כל פסקה במכתבים הללו".

קירשנר רמזה כי ישראל וארה"ב פועלים מאחורי הקלעים להתסיס את האווירה במדינה, זאת על רקע צעדת ענק שאמורה להיערך היום במדינה כנגדה. "הם מעדיפים ארגנטינה ללא גרעין, ארגנטינה שאינה מפותחת מבחינה מדעית, עם משכורות נמוכות וכוח עבודה זול", אמרה קירשנר.

קירשנר וטימרמן הואשמו על ידי החוקר אלברטו ניסמן בטיוח חלקה של איראן בפיגוע בבניין הקהילה היהודית במדינה בשנת 1994. ניסמן נמצא לפני כחודש מת בדירתו, שעות ספורות לפני שהיה אמור להעיד נגד קירשנר וטימרמן, ומותו המסתורי הסעיר את אזרחי המדינה, כאשר רבים מהם יצאו להפגנות מחאה נגד הנשיאה ושר החוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר