יהודי מדנמרק: "הולכים ברחוב בחשש שלא יתקפו אותנו"

כמה ימים אחרי הפיגועים בקופנהגן שבדנמרק, שלמה, חבר הקהילה מספר ל"כיכר השבת" על התחושות, ואומר כי למרות הכל הם מקווים לטוב ולא מתכוונים לעלות כעת לישראל (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

ימים אחדים אחרי שורת הפיגועים נגד יהודים שהתרחשו בדנמרק, המדינה מסרבת לחזור לשגרה ובקהילה היהודית גובר החשש כי גורמי טרור ינסו להוציא לפועל פיגועים נוספים.

במשטרה המקומית לא לוקחים סיכונים, וביממה האחרונה התקבלה החלטה לאבטח את כל מוסדות היהודים ברחבי המדינה,עד להודעה החדשה.

שלמה, חבר בקהילה היהודית, סיפר ל"כיכר השבת" על התחושות בקרב היהודים: "אנחנו הולכים ברחוב בחשש שמא עוד דקה מישהו יתקוף אותנו על רקע אנטישמי. כשאנחנו הולכים לבית הכנסת אין באפשרותנו לדעת האם יתרחש פיגוע נוסף. זהו מצב בלתי נסבל בכלל".

"אנחנו לא חושבים עכשיו לעלות לארץ", אומר שלמה. "וזאת משום שאנחנו קודם כל רוצים להאמין ולקוות שהמצב ישתנה ונוכל לשוב לנהל חיים שגרתיים, אבל אם לא תהיה לנו ברירה אולי נעשה זאת. אנחנו תולים תקוות בדבריה של ראש הממשלה שביקשה מאיתנו להישאר ולהגן על המדינה". הוסיף.

רבה הראשי של דנמרק, יאיר מלכיאור, תקף השבוע דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שקרא ליהודים לעלות ארצה, ואמר כי הוא מאוכזב מדבריו:"טרור אינו סיבה לעלות לישראל".

בפיגוע הירי מחוץ לבית הכנסת נהרג דן אוזן בן 30, שאבטח אירוע בת מצווה. הוא בן לאב יהודי ישראלי ואם מקומית. בתקרית ניצלו חייהם של עשרות המוזמנים לאחר שיצאו מבית הכנסת זמן קצר קודם להתרחשות הפיגוע.

בפיגוע שהתרחש כמה שעות קודם לכן בבית הקפה, נהרג אדם אחד ושלושה נפצעו. צוותי הצלה שחשו לזירה העניקו להם טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר