הרב יצחק פינקל הלך לעולמו לאחר מחלה קשה

הגאון רבי יצחק פינקל, בנו השביעי של הגרנ"צ פינקל, הלך לעולמו לאחר מחלה קשה. במהלך חייו הוא נודע כ"מסדר החברותות" של ישיבת מיר, וכמקרב נוער שנפלט ממסגרות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ברוך דיין האמת: בבית החולים הדסה עין כרם נסתלק הערב (חמישי) לגנזי מרומים הגאון רבי יצחק פינקל זצ"ל, מרבני ישיבת מיר בירושלים ובנו השביעי של ראש הישיבה הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל.

המנוח נולד להוריו לפני 43 שנים, וכבר מגיל צעיר היה ניכר כי עדיו לגדולות. היה נחשב למתמיד עצום ובקיא בש"ס ופוסקים, ש"פומא לא פסיק מגירסא".

לאחר נישואיו למד תקופה ארוכה בישיבה, ולאחר פטירת אביו זצ"ל ומינויו של אחיו לכהן כראש ישיבה סייע לצידו בקירוב בחורי הישיבה.

בין תפקידיו של הרב פינקל זצ"ל, הוא היה האחראי לארגן חברותות לבחורים שיתקשו למצוא לבדם וכן אירגן את החבורות בישיבה. בנוסף, בחורים שנפלטו ממסגרות היו מוצאים אצלו אוזן קשבת ויד תומכת. אביו זצ"ל כינה אותו בתואר "האציל שבבנים" ואכן הוא נודע באצילות נפשו ובמידותיו התרומיות.

בשנה האחרונה חלה במחלה קשה. בחג החנוכה האחרון סיפר לתלמידים בישיבה שיש לו חיבור על שביעית שעבורו הוא מסר נפש תוך כדי המחלה בכדי להוציא אותו לאור - ועדיין לא הספיק.

הוא הותיר אחריו את רעייתו ושבעת ילדיו, הקטן שבהם כבן שנתיים. הלוויתו תצא הערב בשעה 23:00 משמגר להר המנוחות בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר