ניו יורק: משא ומתן על ברית המילה

בקהילה החרדית בניו יורק מדווחים כי לשכתו של ראש העיר ביל דה בלסיו, פתחה איתם במשא ומתן סביב סוגיית ברית המילה והאפשרות לרגולציה על טקסי הברית (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

לקראת פשרה? בקהילה החרדית בניו יורק שבארצות הברית, מדווחים כי לשכתו של ראש העיר ביל דה בלסיו, פתחה איתם במשא ומתן סביב סוגיית ברית המילה.

המשא ומתן מתנהל כעת סביב האפשרות של רגולציה מטעם הרשויות על טקסי ברית מילה, תוך שמירת חופש הדת.

ההחלטה לפתוח במשא ומתן הגיעה לאחר שרשויות הבריאות בארצות הברית הביעו בעת האחרונה דאגה על כך שמוהלים נוהגים למצוץ את דם היילוד במהלך טקס ברית המילה, מה שלטענתם עשוי לגרום לווירוס ההרפס, טענה שעלתה בעבר בארצות אחרות.

ראש העיר הקודם של ניו יורק מייקל בלומברג הודיע בתקופת כהונתו כי יעביר את חוק איסור קיום ברית מילה כהלכתה, ואף התבטא לא אחת כנגד קיום המצווה.

המרכז הגדול בעולם לבקרת מחלות, ה-CDC האמריקני, קבע אתשקד כי ברית מילה מגינה מפני מחלות. בעקבות הקביעה, המרכז הוציא הנחיות חדשות בעניין. "העדויות המדעיות ברורות ומצביעות על כך שהיתרונות בברית המילה גדולים מהחסרונות", נכתב בהנחיות החדשות של ה-CDC.

ה-CDC החל לעבוד על ההנחיות החדשות לפני כשבע שנים, בעקבות מחקרים שבוצעו באפריקה שהראו כי ברית המילה עשויה לעצור את התפשטות נגיף האיידס.

שנת 2007 פרסם ארגון הבריאות העולמי המלצות דומות שהתבססו על מחקר שנערך בקניה וכלל אלפי גברים, בו נמצא כי שיעור ההדבקה בקרב גברים נימולים נמוך ב-51% עד 60%.

תוצאות המחקר היו דרמטיות וחד משמעיות והניסוי הופסק תשעה חודשים לפני סיומו, בטענה כי הממצאים כל כך ברורים שזה לא מוסרי להמשיך במחקר מבלי להזהיר את הנבדקים שאינם נימולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר