מחקר: אוכל חריף מזרז את חילוף החומרים בגוף

אתם מקפידים על תזונה בריאה ופעילות גופנית קבועה והמשקל עדיין תקוע? כדאי שתתחילו לאכול חריף. מחקר חדש מגלה את הקשר בין אכילת אוכל חריף לירידה במשקל (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
המשקל תקוע? תתחילו לאכול חריף (צילום: shutterstock)

אם אתם מקפידים על תזונה בריאה ופעילות גופנית קבועה, אך המשקל עדיין תקוע, כדאי שתתחילו לאמץ אוכל חריף לתפריט שלכם.

מחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-59 של אגודת הביופיזיקאים בבולטימור חשף כי תרכובת אורגנית שומנית בשם קפסאיצין האחראית לטעם החריף של מאכלים כמו פלפל צ'ילי, עשויה לסייע במניעת עלייה במשקל.

אין ספק שמדובר בגילוי מבטיח לאנשים הסובלים משומן עודף, ומהווים כשליש מאוכלוסיית העולם. עורכי המחקר, מאוניברסיטת וויומינג בארה"ב מוכיחים כי הקפסאיצין יכול לעזור לשמנים בהפחתת המשקל, בשל העובדה שזהו חומר המגביר את קצב חילוף החומרים.

בנוסף, הקפסאיצין מעודד את הגוף לשרוף קלוריות ויוצר תחושת חום שגורמת לתאי שומן לבנים ("שומן רע") להפוך לתאי שומן חומים ("שומן טוב").

"בגוף שלנו, תאי השומן הלבנים אוגרים קלוריות ומנגד, תאי השומן החומים פועלים לשריפת השומנים המיותרים באמצעות תהליך תרמוגני" מסביר ויווק קרישנן, סטודנט לתואר שני הלוקח חלק בקבוצת המחקר. "אכילת מזון עתיר ומחסור בפעילות גופנית פוגעים בקצב חילוף החומרים וגורמים להשמנה".

החוקרים לא ממליצים לנשנש פלפלים חריפים בין הארוחות, אלא לתבל יותר המזון. ומה יעשו אלה שאינם מתחברים לז'אנר הלוהט? התחילו בהדרגה. מחקרים מראים כי ככל שאנשים נחשפים יותר ויותר לחריף, הם נוטים לאהוב את הטעם.

בהמשך, מתכוונים החוקרים לפתח תוסף תזונה טבעי המכיל קפסאיצין, מה שייתר את אכילת החריף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר