גרפולוגיה: סמלים פסיכולוגיים בציור העץ שלכם

מתלבטים למי להצביע? ציור העץ שלכם יקבע האם אתם שקופים. מלבד הפרשנות הגרפולוגית, העץ מבטא סמליות המלמדת על עולמו הפנימי של המצייר (גרפולוגיה, משפחה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
ציור עץ או צילום רנטגן? (צילום: shutterstock)

היום במסגרת המדור, ברצוני להסב את תשומת לב הקוראים לנושא הסמליות שבציור.

בבואנו לאבחן ציורים, איננו מתייחסים רק לסימנים הגרפולוגיים שבציור המוסרים לנו מידע עד לרבדים העמוקים שבנפש האדם ועל מצבו הבריאותי, אלא גם לפרשנות של סמלים המופיעים בהם, ומהווים השלכה פסיכולוגית לא מודעת מעולמו הפנימי של המצייר.

ציור העץ שמופיע כאן, נשלח אלי השבוע על ידי אשה בשנות הארבעים לחייה, וממחיש להפליא את נושא הסמלים.

אם תפעילו את חוש הדמיון שלכם ותתבוננו היטב, תוכלו להבחין בעץ שקוף שנדמה כעין צילום רנטגן. אם "האדם -עץ השדה", הרי שבלב הגזע אנו מבחינים במעין "עורק ראשי" שמסתעף למטה (בשורשים) ל"צינורות דם", וכביכול "מזרים דם" גם לאזור צמרת העץ בה הענפים מתפצלים לנימים דקים ונימי נימים.

ציור עץ סמלי במיוחד

סמלים אלה מובילים למסקנה כי מדובר באשה אשר מתעניינת בנושא הבריאות ומה שמתרחש בתוך הגוף. בעקבות כך שאלתי אותה לתחום עיסוקה, ואכן היה מעניין, אם כי לא מפתיע, לשמוע שהיא אכן עוסקת ברפואה, ובנוסף מקפידה מאד על פעילות גופנית קבועה. אחד העיסוקים שלה בתחום, הוא בענף העיסוי הרפואי, מה שמתקשר באופן אסוציאטיבי לציור האדמה ששורטט בצורה בלתי שגרתית, ומזכיר את מבנה השריר וסיביו.

נחזור לפרשנות הגרפולוגית. העץ משקף אופי של אשה חושבת, מעמיקה ויסודית שאוהבת לחקור ולהגיע ל"שורש הדברים". אינדיבידואליסטית, חרוצה, נכונה למאמץ והשקעה ולוקחת על עצמה תפקידים רבים. היא ניחנה גם בכישרון לעבודת כפיים.

היא מתאפיינת בפרפקציוניזם של דייקנות בלתי מתפשרת בביצוע ובזמן, (שימו לב לביצועים המדויקים בציור, כולל שימוש בסרגל) ובולטת בסדר ובארגון שלה (התארגנות מעולה על הדף, ענפים זוויתיים). הפס השחור שעובר בתוך העץ מסמל חוויות לא נעימות שעברה המציירת ועל חיים רוויי מתח ועצבנות. כמו כן,ניכר כי היא זקוקה מאד ליציבות ולביסוס.

ניכרים קשיים בתקשורת החברתית, עקב גישה ביקורתית מאד וקושי להתגמש. עובדה זו וגורמת לריחוק חברתי.יחד עם זאת, יש לה כוח נתינה ומסירות (כפי שניתן לראות בקערות המופיעות בענפים).

העץ הוא "חורפי", ערום מעלים ומבטא קרירות ובדידות. ואכן אישה זו חיה לבד, ללא המשפחה,

לאחר שעברה מסכת חיים לא פשוטה. תוספת הפירות הקטנים, מבטא את הנסיון להפריח את תחושת השממה שבלב, והאופן שבו היא עושה זאת הוא ע"י פעילות ועשיה.

לסיכום, מדובר באשה מוכשרת, בעלת עומק ותוכן, שתוכל אי"ה לשפר את איכות החיים שלה אם תלמד להרפות את מתחיה, להתגמש, ולהבין כי הפרפקציוניזם שלה מאותת על כך שהיא מתקשה לקבל חולשות וחוסר מושלמות אצלה וגם אצל זולתה. חשוב שתלמד להעריך,לאהוב ולקבל את עצמה ללא כל תנאי, וכך ממילא תוכל לקבל באופן זה את זולתה.

ברכת הצלחה!

לאור ההתעניינות הרבה מצד הקוראים בנושא ציורי העצים, נמשיך לעסוק בכך גם בתקופה הקרובה אי"ה. הנכם מוזמנים לשלוח ציורי עצים לכתובת המייל שמופיעה למטה.

יש לצייר בעיפרון עץ על גבי דף חלק (גודל 4A) ולחתום את שמכם על אותו הדף.

ציינו גיל, בן/בת, ובאיזו יד אתם כותבים, ושלחו ל: tamarf.grapho@gmail.com

תמר פינקלשטיין - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל, מרצה ומוסרת קורסים וסדנאות בתחום. טל': 052-801-2031

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר