קרי בעקיצה לנתניהו: "לא מכיר את ההסכם"

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי הופיע בפני ועדה של הסנאט והתייחס להסכם המתגבש עם איראן: "מי שאומר שההסכם רע, לא יודע על מה הוא מדבר. אין עדיין הסכם" (חדשות,מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: flickr, U.S. Department of State)

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי הופיע היום (שלישי) בפני ועדת הקצאות תקציבי החוץ של הסנאט והתייחס להסכם המתגבש עם איראן בנוגע לתכניתה הגרעינית. קרי שיגר עקיצה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמור לנאום בפני הקונגרס ולהתנגד להסכם המתגבש, ואמר כי "מי שאומר שההסכם רע לא יודע על מה הוא מדבר, מכיוון שאין עדיין בכלל הסכם".

לדבריו, "האסטרטגיה הייתה ונותרה אחת - למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני". קרי הוסיף כי הוא מקווה שבקרוב ארה"ב תדע האם איראן מתכוונת לחתום על הסכם "שיהיה ניתן למעקב".

דבריו מגיעים לאחר שאמש חשפה סוכנות הידיעות AP את הפרטים העיקריים מההסכם המתגבש. על פי הדיווח, ברגע חתימת ההסכם, הנשיא ברק אובמה יסיר חלק מהסנקציות הכלכליות שהוטלו על איראן, כאשר בעשר השנים הראשונות הקהילה הבינלאומית תפקח באופן הדוק על התכנית הגרעינית של איראן.

לאחר מכן תוכל איראן להתקדפ לעבר השגת נשק גרעיני. בישראל ובארה"ב כבר מתחו ביקורת קשה כנגד ההסכם המתגבש ואפילו חלק מתומכי אובמה החלו למתוח נגדו ביקורת קשה.

קרי הוסיף כי דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קובע כי "אין דבר אחד שהאיראנים עושים שאינו בהתאם להסכם הביניים שנחתם ב-2013".

אמש אמר דובר הבית הלבן כי "הסיכויים להגיע להסכם עם איראן הם 50/50. ארה"ב לא תחתום על הסכם רע רק בשביל לעמוד בתאריך היעד להסכם".

שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר אמש כי "ההסכם עם איראן כפי שמתגבש עתה, הוא סכנה גדולה לשלום העולם המערבי ומאיים על ביטחונה של מדינת ישראל. איראן היא כיום הגורם המרכזי ביותר לחוסר היציבות במזרח התיכון, ושולחת זרועות של טרור חסר מעצורים לרחבי העולם כולו במטרה לפגוע באינטרסים מערביים וישראליים.

"לכן כל הסכם שייחתם בין המערב למשטר המשיחי והאפוקליפטי הזה, יפגע באופן קשה באינטרסים מערביים וישראליים, יאפשר לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית ולהמשיך בפעילות הטרור שלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר