"מנסים להכשיר את השרץ"

'שלומי אמונים' נגד יצחק הרצוג: "הוא לא הפתרון"

'דגל התורה' לא מתחייבים במי יתמכו להרכיב את הממשלה, ח"כ יעקב ליצמן שומר על יחסים טובים גם עם רה"מ בנימין נתניהו וגם עם יו"ר 'המחנה הציוני' יצחק הרצוג, אך ב'שלומי אמונים' החליטו לצאת בהתקפה נגד הרצוג ובביטאון התנועה, 'המבשר', מתפרסם מאמר חריף נגד הניסיון "להכשיר את השרץ" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יצחק הרצוג (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

המחלוקת הפנימית בסיעת 'יהדות התורה' לגבי סוגיית הבעת התמיכה של המפלגה במועמד הבא לראשות הממשלה נמשכת במלוא עוזה.

חברי הכנסת של תנועת 'דגל התורה' מעדיפים לשבת על הגדר ולא להתחייב לאף אחד מהצדדים וח"כ יעקב ליצמן קורץ מצד אחד לראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו ומקיים איתו שיחות ישירות לצד העובדה ששומר על ערוץ חם ואוהד גם עם המועמד האלטרנטיבי יצחק בוז'י הרצוג שאמש אף התקבל בכבוד רב בשמחת נישואי נכדתו בבני ברק.

לעומת זאת בסיעת 'שלומי אמונים' הנחשבת לבעל אוריינטציה ימנית יותר חוששים כי הזיגזג בין ביבי לבוז'י יבריח מצביעים פוטנציאליים ובעקבות כך בוחרים הבוקר (רביעי) להסיר את הכפפות בבטאון הסיעה עיתון 'המבשר' שם מקדישים מאמר חריף ונחרץ התוקף את אפשרות התמיכה בהרצוג לראשות הממשלה.

תחת הכותרת "לגלות את האמת", כותב העיתון כי "מערכת הבחירות בה אנו נמצאים, קריטית ומכרעת היא לכל הדעות. המרורים שהאכילה הממשלה הרעה היוצאת, די היה בהם כדי ללמדנו עד כמה חשובה הגדלת כוחה של סיעת יהדות התורה בכנסת. שונה היא סיעת יהדות התורה בתכלית השוני מיתר הסיעות בבנין הכנסת. בעוד שהמפלגות האחרות ידרשו כבר במגעים הראשונים לאחר הבחירות את תפקידי השרים והמשרות בעלות הכבוד והכסף, הרי שסיעת יהדות התורה תילחם על נפשה ועל עתידה, ותדרוש לתקן חוקים וגזרות אשר גזרו דורשי רעתה".

"חסד עשה הבורא עם היהדות החרדית", ממשיך העיתון, "כאשר בשנתיים האחרונות, בימי ממשלת נתניהו השלישית, עלה בידה לגלות את פרצופו האמתי של בנימין נתניהו. גם אם הסביבה שלו לא הייתה עוינת במדה מרובה, הרי שבפועל היה הוא זה ששימש כגרורה של מפלגת יש עתיד, נעזר בליברמן, ואת המלאכה השלים בנט עם הכיפונת. במעשיו הנלוזים הזכיר לנו נתניהו כי גם מי שנקרא ימין, אינו אכן כזה ואי אפשר לתלות בו תקוה לרגישות המתבקשת לצפור נפשו של הציבור החרדי. מי שאינו מחובר אל ערכי התורה ומי שאינו מתנהל על פי חוקי חורב, גם אם הוא מכנה את עצמו כימין, אין בו מן הימניות".

המבשר ממשיך כותב כי "ברוח סערת המערכה, ומתוך כך שהיהדות הנאמנה נכזבת מהתנהגותו של נתניהו, מורגשת פה ושם מגמה להציג אלטרנטיבה לנתניהו, ועל כן יש המנסים להכשיר את השרץ וליצור תדמית טובה ופייסנית למנהיג מפלגת העבודה, הלא הוא יצחק הרצוג. כדי להתנער בהקדם מאשליה זו, כמו זו שהיתה לנו עם נתניהו, ננסה לפקוח עיניים מבעוד מועד, לראות מיהו אותו הרצוג המציג טלפיים במערכת הבחירות, להביא לעיונם של קהל הקוראים את דפוס התנהלותו, ואת ההיסטוריה הלא רחוקה שלו ביחס לדברים הקשורים לעם, לתורה ולארץ, לבל נשגה חלילה לתלות יהב בהרצוג וחבריו, וכדי שנדע כי רק כאשר נשנס מתניים בעצמנו, נוכל בסיעתא דשמיא להגן על מערכות אלקים חיים".

"מתוך הדברים נוכל להווכח שדפוס פעולתו של הרצוג והרקורד המוכח והשלילי שלו – מדברים בעד עצמם, וזה מוביל אותנו שוב לכך שעלינו תלויה המשימה, בסיעתא דשמיא, שסיעת יהדות התורה תיוצג בכנסת במלא עוצמתה וחוזקה, ובוודאי שאין אנו יכולים לסמוך על אחרים שידאגו למטרותיה הגדולות והנכבדות של יהדות התורה והשבת", כותבים בעיתון.

"מן המפורסמות היא הקואליציה הרעה והזדונית שהתרקמה בממשלה הקודמת. החברים בה היו: הליכוד, יש עתיד, הבית היהודי, התנועה וליברמן. הם היו מחוייבים לחוקים של הקואליציה, ומטבע הדברים היה תפקידה של האופוזיציה להשיב מלחמה שערה ולהעמיד אבני נגף בדרכם של חוקים מבישים אלו. הנה לפנינו דוגמה של חוק רע שהציגה הקואליציה שוטמת הדת, ונבחון את הצבעתו של מר הרצוג. נתייחס כרגע לחוק הגיוס בכפייה, בהצבעה בקריאה ראשונה. מתוך מפלגת העבודה היו אמנם 12 ח"כים שהצביעו בעד החוק, אך עדיין היו 3 צדיקים בסדום, שהצביעו נגד החוק. האם הרצוג נמנה עליהם? האם הוא הצביע נגד החוק של גיוס בכפיה? התשובה היא, כמובן, שלילית", כותב המבשר.

"הרצוג הצביע, כדרכו מימים ימימה, בעד החוק, עם הקואליציה של הממשלה הרעה. בנוסף לכך, גם עמר בר לב שהיה נציג מפלגת העבודה בוועדת שקד – הצביע בדרך כלל עם הקואליציה. הרצוג הוא הפתרון? לא!", כותב העיתון לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר