5 דברים שתוקעים אתכם בדרך להצלחה בחיים

כל אחד מקווה להשיג הצלחה בחיים, אך לעתים זה נשמע כמו חלום רחוק שלעולם לא יתגשם • 5 דברים שתוקעים אתכם בדרך לחלום וכיצד אפשר לשנות זאת (אימון אישי, משפחה)

חיה כהן | כיכר השבת |
מה תוקע אתכם בדרך להצלחה? (צילום: shutterstock)

כל אחד מקווה להשיג הצלחה בחיים, קריירה מספקת, זוגיות משגשגת ומימוש אישי, אך לעתים תקוות אלה נותרות בגדר חלום רחוק שלעולם לא יתגשם.

למרות שאתם יודעים היטב מה נדרש מכם לעשות, ואיך, נקיטה בפעולה דורשת אומץ ויכולת להתמודד מול רגשות של פחד, אי נוחות ואפילו השפלה.

יצירת שינוי כרוכה בהקרבה גדולה או פחות, וכאן נעוץ הקושי. הנה חמישה התנהגויות שכבני אדם, אנו עושים באופן בלתי מודע וכך תוקעים את הפוטנציאל שלנו בדרך להצלחה.

1. להשוות את עצמך לאחרים

כל כך קל ליפול למלכודת של השוואה. אם תביטו סביב, ככל הנראה מישהו כבר עושה את מה שאתה רוצה לעשות. השוואה של עצמך לאחרים ומחשבות בלתי פוסקות כיצד תוכל להתחרות ולהשיג את אותה משבצת, יגררו אתכם לספירלה אינסופית של חששות על איכות הביצועים שלכם ויחזקו בכם רגשות של מחסור ופחד.

מה לעשות במקום: ראשית, הכירו בעובדה שאתם מביאים אתכם מכלול של סגנון, חוויות וידע שאין לאף אחד אחר. מצד שני, התמקדו בפיתוח היכולות שלכם לאדם שאתם שואפים להיות.

ואם כבר השוואות, השוו את עצמכם לגרסאות קודמות שלכם מהעבר והעריכו את ההתקדמות שבצעתם מאז. לעתים קרובות אנו מעדיפים להתייאש מהדרך שנותרה לנו עד היעד, במקום שנעריך את מה שעשינו שהביא אותנו למקום בו אנו עומדים היום.

2. פרפקציוניזם

האם אתם צריכים לדעת הכל מראש, ולצפות את התוצאות המדויקות לפני שאתם נוקטים בפעולה? קוראים לזה פרפקציוניזם. להישאר בעבודה לא מספקת ולהעביר את הזמן בהמתנה להזדמנות המושלמת שתצוץ מאי שם זו פשוט טעות. כיוון שבזמן הזה, אינכם צומחים ומתפתחים, ורק שוקעים יותר ויותר במחשבות וחרדות לגבי העתיד שמצפה לכם.

מה לעשות במקום: הבינו שרוב ההחלטות בחיים אינן בלתי הפיכות, ותוכלו לשנות את דעתכם מאוחר יותר. אמצו דרך פעולה של ניסוי-וטעייה בצעדים קטנים והדרגתיים, עד שתגיעו לתוצאה הרצויה.

3. אכפת לכם מה אחרים חושבים

הצורך באישור תמידי מהסביבה וחשש מדחייה טבוע בנו מילדות. עם זאת, להעריך את עצמך לפי מה שאחרים חושבים ומגדירים אותך, גורם לך לוותר על מה שבאמת רצית לעשות ולפעול בדרך שתגרום אושר לסובבים אותך. והתוצאה? חוסר שביעות רצון מתמשך וניתוק מכל מה שמייחד אותך כאדם.

מה לעשות במקום: "דחייה" היא בעצם דעתו של אדם אחר ולא עניין אישי כלפייך. כל מה שזה אומר שאותו אדם מעדיף אחרת ממך, אך בשום אופן לא אומר עלייך דבר.

שאלו את עצמכם: מה חשוב לכם יותר - אישור של אנשים אחרים למעשיכם או ביטוי עצמי מלא ותרומה משמעותית לסביבה? החליטו ופעלו בהתאם.

4. פחד מכישלון

פחד הוא מנגנון הגנה שמטרתו לשמור אתכם בטוחים מסכנה, ואם יש סיכוי שמשהו עלול להשתבש - הפחד מתעורר כדי למנוע זאת. הבעיה מתחילה כאשר אתם צופים כישלונות, במקום ללכת אחרי החלומות שלכם.

מה לעשות במקום: בחנו את העובדות באופן אובייקטיבי. אם אתם לא מצליחים, בקשו עזרה מקרובים. אכן, אי אפשר להכחיש שכישלון הוא אופציה, אך כדאי לשקול קודם: כמה היא סבירה? ואם תיכשלו, כמה כואבת תהיה הנפילה? וכמה זמן ייקח לכם להתאושש? האם ניתן לעשות משהו כדי למזער מראש את הכישלון? והכי חשוב: אם תצליחו, ולא תיכשלו, כיצד תשפיע ההצלחה על החיים שלכם?

ראו את הכישלונות כשיעורים שיסייעו לכם להשתפר באמצעות למידה מהטעויות.

5. חוסר סבלנות

אנחנו חיים בעולם שדורש סיפוק מיידי. עם זאת, למימוש חזון לוקח זמן. המחשבה על כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להגשים את החלום, עלולה לשתק אתכם עוד לפני שהתחלתם ולגרום לכם לוותר על הכל.

מה לעשות במקום: אז איך צולחים את התהליך עד הסוף ומצליחים? התשובה פשוטה: צעד אחד בכל פעם. התמקדו בפעולה הקטנה הבאה שתקרב אתכם לחזון שלכם, ולמדו ליהנות מהמסע לא פחות מרגע ההגעה ליעד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר