מחקר חדש: שינה מרובה - סימן אזהרה לשבץ מוחי

ההשלכות השליליות של מחסור בשינה ידועות היטב: בעיות זיכרון, השמנת יתר, סוכרת ומחלות לב. כעת חושף מחקר חדש כי גם שינה מרובה מסוכנת לא פחות ועלולה לגרום לשבץ מוחי (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מי שישן עד 08:00, נמצא בקבוצת סיכון לשבץ מוחי? (צילום: shutterstock)

ההשלכות השליליות של מחסור בשינה ידועות היטב: בעיות זיכרון, השמנת יתר, סוכרת ומחלות לב. אך מחקר חדש מאוניברסיטת קיימברידג' בבריטניה שהתפרסם בכתב העת Neurology טוען כי שינה מוגברת מזיקה לא פחות ועלולה להגדיל משמעותית את הסיכון לשבץ מוחי.

ההמלצה הרשמית של מומחי שינה קובעת כי מבוגרים בגילאי 18-64 זקוקים ל7-9 שעות שינה בכל לילה. וכעת, המחקר שכולל למעלה מ-9,000 אנשים בני 62 בממוצע, מגלה כי שינה של יותר מ-8 שעות בכל לילה עלולה להגדיל ב-46 אחוזים את הסיכון לשבץ מוחי.

שבץ מתרחש כאשר אספקת הדם למוח מוגבלת, בין אם באמצעות קריש דם או התפרצות כלי דם. עם זאת, החוקרים עדיין אינם בטוחים אם שינה ארוכה היא סיבה או תוצאה של שבץ.

"סביר יותר להניח שנטייה לשעות שינה ארוכות, זה סימן אזהרה מקדים לשבץ, בעיקר באנשים מבוגרים" אמר החוקר יו לנג, "אך בכל מקרה, אין לראות בהפחתת שעות השינה דרך להורדת הסיכון לחלות בשבץ".

במסגרת המחקר המקיף, גייסו החוקרים 9,692 אנשים בני 62 בממוצע, שמעולם לא חוו שבץ מוחי. במהלך תקופת מעקב ממוצעת של 9.5 שנים, השיבו המשתתפים על שאלונים שאספו מידע על הרגלי השינה שלהם. במהלך תקופת המעקב, 346 משתתפים עברו שבץ מוחי.

בהשוואה למשתתפים שישנו במשך 6-8 שעות בכל לילה - כמות ממוצעת של שינה, מצא צוות המחקר כי אלה שישנו במשך יותר מ-8 שעות היו בסיכון גבוה של 46% יותר לאירוע מוחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר