תיעוד בלעדי

'חרדי - בטלן'; כך מוסלמים מנסים להפיל בחורי ישיבה

מעדויות שהגיעו לאחרונה ל'כיכר השבת' עולה כי פעילים מוסלמים דתיים מנסים להפיל בחורי ישיבות שלומדים באזור העיר העתיקה בי-ם בעזרת חומרי תעמולה. בתיעוד הבלעדי נראים הפעילים כשהם משוחחים עם בחורי ישיבות ומחלקים חוברות בהן נטען כי מרבית החרדים והדתיים לא עובדים ו'בטלנים' (חרדים,חדשות)

(צילום: כיכר השבת)

סכנה רוחנית בירושלים: בחורי ישיבות שלומדים באזור העיר העתיקה בירושלים, סיפרו בימים האחרונים ל"כיכר השבת" על קבוצה מוסלמית דתית שמסתובבת באזור, ומנסה להפיל ברשתה תלמידי ישיבה תמימים. הפעילים המוסלמים מחלקים חוברות בשבח האיסלאם ומנהלים שיחות עם תלמידי ישיבות שעוברים באזור בנושא.

בין היתר, באחת מחוברות התעמולה בעברית שהגיעו ל"כיכר השבת" ונושאת את השם "הדרך אל האושר", נטען כי בעוד באיסלאם העבודה "חיונית לרווחת האדם ומעניקה טעם לחייו", רבים מהיהודים הדתיים והחרדים לא עובדים ו"מתבטלים".

לא מעטים מהחרדים הם "מתבטלים שאינו חפץ לעבוד" (צילום: כיכר השבת)

"חלקים לא מעטים של צעירים בוגרים וחסונים ביהדות הדתית והחרדית מעדיפים לא לעבוד בתירוץ של 'תורתם אמונתם (במקור)'", עוד נכתב: "מדוע מוטל על אחרים לעבוד קשות כדי לפרנס מתבטל שאינו חפץ לעבוד".

י', תלמיד ישיבה שנתקל במחלקי החוברות אמר ל"כיכר השבת": "זה מיסיון מוסלמי, חד וחלק. יכול להגיע בחור תמים במשבר, לקרוא את החוברות האלו ולחשוב שזו האמת. החוברות האלו ערוכות מבחינת העיצוב כאילו מדובר בקונטרסים של חסידי ברסלב, זה מאוד מבלבל".

ברכת "שלא עשני אישה" גוייסה גם היא (צילום: כיכר השבת)

לדבריו: "אני ברוך השם חזק מבחינה רוחנית, אבל יש יהודים שלא בקיאים ומכירים את ההשקפה והמסורת היהודית, ויכולים לטעות בגלל זה. חייבים להזהיר אותם מפני הסכנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר