הפלג הירושלמי: "עלינו לכונן ולהקים מחדש את החרדיות"

"חובתנו לשקם את החורבן וללקט את השברים. עלינו להקים ולכונן מחדש את היהדות החרדית במתכונתה המקורית" כך נכתב במאמר בביטאון הפלג הירושלמי "הפלס" לקראת כינוס הפלג המתוכנן ערב הבחירות (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך (Yonatan Sindel/Flash90)

לא רק במפלגות ש"ס, יהדות התורה ויחד מתכוננים לבחירות, גם בפלג הירושלמי - או בשמם הרשמי "בני תורה" - נערכים לכך. הבוקר (חמישי) דיווח עיתון 'הפלס' על ההכנות לכינוס שאמור להתקיים יומיים לפני הבחירות בהארנה בירושלים.

לקראת האירוע שמוגדר בעיתון בתור "המעמד ההיסטורי", הופק לוגו של כותרת הכינוס "אז נדברו -לביצור עולם התורה" הכולל את המסר "זאת התורה לא תהא מוחלפת". בכינוס צפוי הגאון רבי שמואל אוירבך לנאום ולתת את הכרעתו אודות אופן ההצבעה של חסידיו בבחירות הקרובות.

במאמר השקפתי המבקש לשדר את המסר של הכינוס נכתב כי הוא בבחינת "דבר בעתו" וכי מטרתו היא "להחזיר את השפיות ולכונן מחדש את היהדות החרדית במתכונתה המקורית".

"במצב אליו הגיעה היהדות החרדית בשנתיים האחרונות, קיים צורך דחוף וחיוני להציל את עולם התורה והיראה מהתדרדרות לעבר תופעות חסרות תקדים שאינן מוכרות לנו בכל שנות קיומו של ציבור היראים בארץ הקודש. מי היה מאמין שנגיע למצבים הזויים שכאלה,כאשר מצד אחד מתרגשת ובאה עלינו גזירת שמד שאין כמותה המחייבת מחאה נמרצת וממושכת, ומצד שני מחליטים עסקנים חרדיים לעמוד מנגד, לנקוט במסע הרדמה, צינון והשתקה, כשהם מעבירים מסרי 'הרגעה' וחלקם אף עושים זאת מתוך שיתוף פעולה ותיאום מוחלט עם גוזרי הגזירות בשלטון ולבקשת מערך הגיוס הצבאי".

"כיצד ניתן לעמוד מנגד כאשר בתוך זמן קצר נעשה 'בליץ' נוראי שעורך 'מכירת חיסול' של כל ערכי היסוד שלנו. כל מי שפוקח עיניו ומתבונן סביבו רואה כיצד בשנתיים האחרונות, מאז הוחל בנסיונות להשתיק קולם של מעתיקי השמועה שליט"א ותלמידי רבותינו זצוק"ל, נופלות בזו אחר זו חומות המגן של הציבור החרדי. העקרונות הבסיסיים ביותר עומדים למכירה וכל מי שמוחה על כך נחשב כ'קנאי'ו'קיצוני'..."

העתון ממשיך וכותב בחריפות: "המצב הבלתי-נתפס של שינוי סדרי עולם ועריכת רפורמה אינטנסיבית בסדרי חייו של הציבור החרדי, מתבטא גם ברוח הרעה של שנאת חינם וביזוי התורה. גם בענין זה נעשה נסיון מדאיג ומקומם לערער על עקרונות היסוד שהיו מקובלים מאז ומעולם, כי כל ציבור זכאי ומחויב לצעוד לאור רבותיו, נהרא נהרא ופשטיה, איש על מחנהו ואיש על דגלו".

"הנסיון לכפות דעות בכח הזרוע, באיומים, בהשתלטויות והתנכלויות, הוליד תהליך שתחילתו בפגיעה נוראה בכבוד התורה ולומדיה וסופו בהתנהלות נוראה של השחתת כל מידה אנושית ומוסרית, מזריעת פירוד לשמו בבתי המדרש, כולל בעיצומם של הימים הנוראים, השלטת נסיונות להריסת ישיבות וכוללים, ועד להחרמות מגוחכות וקריאות גלויות 'למחוק' ציבור שלם 'עד הישמדם', כולל הטלת אש שנאה בין צעירי הצאן ונסיונות להתנכל אף לתינוקות של בית רבן אח"ל".

'הפלס' מציין כי לא היה בהיסטוריה תקדים "למצב הזוי, שטרם היה כמותו, בו נעשו רדיפות גלויות כאלה כלפי ציבור המונה רבבות משפחות של תלמידי חכמים ובני תורה". העתון מוסיף, כי מבחינה זו המלחמה נגד תנועת 'בני תורה' והפלג הירושלמי מגיעה לשיאים שאותם לא חצו גם מפלגות אנטי-דתיות. "צר לנו על שאנו נאלצים לקבוע בכאב עמוק, כי פעולות פומביות מעין אלה, שביטאו הנפת זרוע על מוסדות תורה וירידה לחייהם של יהודים חרדיים בכל חיי היומיום שלהם, לא נעשו אף ע"י הגרועים שבאנשי המפלגות הידועות המתנכלות לציבור החרדי!"

"חובת השעה היא אפוא להחזיר את השפיות לציבור החרדי. פשוט,לחזור אל השפיות ואל הנורמות הבסיסיות שעל פיהן התנהל עולם התורה והיראה בדורות האחרונים. למעלה מכך: הגענו לצומת-דרכים בה מורים לנו רבותינו, כי מול שיבוש והריסת כל המוסכמות העקרוניות ששימרו תמיד הן את צורת עולמנו הפנימי והן את המסגרות המימסדיות השונות, הגיע הזמן לקום ולעשות מעשה".

"חובתנו לשקם את החורבן וללקט את השברים. עלינו להקים ולכונן מחדש את היהדות החרדית במתכונתה המקורית.

לדברי העסקנים "הכינוס הגדול אכן מבטא ארוע היסטורי, כי בו יירשם פרק מהותי בקורות ציבור היראים. הקהל הגדול שיקיים בעצמו 'אז נדברו' לאור גדולי ישראל, יכריז במעמד, כי בכוחו של הגרעין הקשה הדבק במסירות נפש בדרכם של רבותינו מעתיקי השמועה, לשקם את היהדות החרדית. עלינו לסייע בידי אחינו להיחלץ ממשבר-ערכים זה,בבחינת 'התנערי מעפר קומי, לבשי בגדי תפארתך עמי'. הגיעה השעה להחזיר את השפיות למחנה התורתי".

וברוח הסיסמא של יהדות התורה המבקשת לבחור בין 'בחירה לדורות' לבין 'בכיה לדורות' מציע העתון – "להתבונן בכנות ובצורה מפוכחת במה שעבר עלינו, ולהגיע למסקנה כי כורח השעה הוא לכונן מחדש את הנהרסות וללכד את שומרי התורה סביב העקרונות הבסיסיים שהתערערו בתוך תקופה קצרה, כדי שלא נגיע למצב של בכיה לדורות ח"ו"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר