הלילה: השלב השני של כביש בגין ייפתח לתנועה

הלילה ייפתח כביש בגין - שלב ב' וזאת לאחר עבודות תשתית שנמשכו זמן רב. מדובר בפרויקט תחבורה המאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים (רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
כביש בגין (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

בלילה שבין ראשון לשני ייפתח כביש בגין - שלב ב' וזאת לאחר עבודות תשתית שנמשכו זמן רב. מדובר בפרויקט התחבורה הגדול של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, המאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים.

פתיחתו של החלק השני בכביש החדש יביא לזרימת תנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים ללא רמזורים, הפחתת עומסי התנועה, הגדלת נגישות לכלל השכונות הדרומיות, לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים הכוללת את היכל הפיס ארנה ירושלים, אצטדיון טדי ומרכז הטניס, לקניון ירושלים (מלחה) וכן לבאים מכביש מספר 60 ובחזרה.

פתיחת הכביש תאפשר זרימת תנועה מעטרות בצפון (כביש 443), לדב יוסף (שכ' גילה) בדרום, ללא רמזורים, תורגש הקלה משמעותית לשכונות מערב העיר כמו גילה, הר חומה וכן בנגישות לבית צפפה ולבאים מכביש 60.

הפרויקט הנוכחי הינו המשכו של כביש בגין מרכז (שנחנך בתחילת שנות האלפיים), עד צומת גולומב.

שר התחבורה, ישראל כץ אמר כי "כביש בגין מהווה נדבך נוסף במהפכה שמקדם משרד התחבורה, בכל רחבי הארץ ובכללם גם במטרופולינים הגדולים. מדובר במגה פרויקט נוסף שיתרום לפיתוח ירושלים את זרימת התנועה בבירה. כמו כן הוא יאפשר להוציא את התנועה הבינעירונית מרחובות ירושלים, לכביש בגין ובכך גם לצמצם באופן משמעותי את זיהום האוויר של כלי הרכב, בשכונות המרכזיות בירושלים".

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים ציין כי "כביש בגין הוא אחד הפרויקטים הגדולים בתחום התחבורה המתבצע כיום בעיר. הכביש יאפשר לחצות את ירושלים במהירות מדרום לצפון, ללא רמזורים, יביא להקלה משמעותית בתנועה בדרום העיר ויחבר אותו למרכז וצפון העיר. העירייה בשיתוף משרד התחבורה משפרת ומשדרגת את מערך התחבורה בירושלים בהשקעה של מיליארדי שקלים, והכוונה היא להמשיך ולפתח את תשתיות התחבורה בעיר באמצעות הארכת קו הרכבת הקיים, הקמת קווי רכבת קלה חדשים, שדרוג הכניסה לעיר ועוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר