איראן: "נאום נתניהו בקונגרס מועיל לנו"

חמיד אבוטאלבי, יועצו של נשיא איראן חסן רוחאני, התייחס לנאומו השנוי במחלוקת של ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו בקונגרס ואמר כי "נאום נתניהו מועיל לנו בגלל שהוא יוצר קרע בין ארה"ב לשלטון הציוני" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא איראן חסן רוחאני (WORLD ECONOMIC FORUM/swiss-image.ch/Photo Moritz Hager - flickr)

חמיד אבוטאלבי, יועצו של נשיא איראן חסן רוחאני, התייחס היום (ראשון) לנאומו הצפוי והשנוי במחלוקת של ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני ואמר כי הנאום עוזר לאיראן. "נאום נתניהו מועיל לאיראן בגלל הקרע שהוא יוצר בין הממשל האמריקני לקונגרס ובין ארה"ב לשלטון הציוני" אמר אבוטאלבי.

במקביל, שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, התייחס אף הוא לנאומו של נתניהו בקונגרס וטען כי הנאום נועד בכדי להסיח את תשומת הלב העולמית מ"הכיבוש" הישראלי בעזה וביהודה ושומרון.

"זהו ניסיון לנצל משבר מפוברק כדי להסתיר מציאות של כיבוש, דיכוי ופגיעה אלימה בזכויות אדם", אמר זריף.

כזכור, אמש המריא נתניהו לארה"ב שם הוא צפוי לנאום בפני ועידת איפא"ק ובקונגרס, זאת בנוגע לשיחות של המעצמות עם איראן בנוגע לתכניתה הגרעינית של האחרונה.

נתניהו מתנגד בתוקף להסכם המתגבש, שלפי הדלפות כולל תנאים נוחים לאיראן והיא תוכל להשיג נשק גרעיני בתוך מספר שנים.

בתוך כך, מסקר של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" ורשת NBC עולה כי 48 אחוזים מבעלי זכות הצבעה בארה"ב התנגדו להחלטת יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר להזמין את נתניהו לנאום בקונגרס.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי התייחס לנאום נתניהו בקונגרס ואמר כי הוא מקווה שהנאום לא יהפוך למשחק פוטבול פוליטי. "יחד עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו תמיד מוזמן לנאום בארה"ב" אמר קרי.

על איראן אמר קרי כי הוא לא יכול להבטיח שיושג הסכם, אך הבהיר כי יבחן כל אפשרות דיפלומטית כדי למנוע מהלך צבאי. "אנו מקווים כי הדיפלומטיה תעבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר