בכיר בפמלית נתניהו: "ראש הממשלה יחשוף בנאומו פרטים מההסכם"

מטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הלילה בוושינגטון לקראת הנאום בקונגרס. בכיר בפמליה אמר כי נתניהו לא יתקוף את אובמה אף יחשוף פרטים מההסכם המתגבש (חדשות)

נתניהו ורעייתו, אמש (Amos Ben Gershom / GPO)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו וכל הפמליה שטסה לארצות-הברית נחתו הלילה (שני) בוושינגטון לקראת נאומו של נתניהו הערב בוועידת איפא"ק ומחר מול שני בתי הקונגרס.

במהלך הטיסה, אמר בכיר בפמליית נתניהו כי ראש הממשלה יחשוף בנאומו מידע מההסכם המתגבש בין המעצמות לאיראן, מידע שלא ידוע לחברי הקונגרס.

לדברי הבכיר, המעצמות עשו ויתורים גדולים מדי והגיעו להסכם רע עם איראן. הבכיר הוסיף וטען כי אין בכוונת ראש הממשלה לתקוף את הנשיא ברק אובמה אלא רק להציג את החשש שיש בישראל מההסכם.

ראש הממשלה עצמו אמר לפני ההמראה כי "כמה ימים לפני תענית אסתר, אני יוצא לוושינגטון לשליחות גורלית, אפילו היסטורית. אני מרגיש שאני שליח של כל אזרחי ישראל, גם של אלה שלא מסכימים איתי, של העם היהודי כולו. אני חש דאגה עמוקה וכנה לביטחונם של כל אזרחי ישראל, לגורל המדינה, לגורל העם שלנו, ואני אעשה את כל מה שביכולתי כדי להבטיח את עתידנו".

אמש, אמר מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, בראיון לרשת ABC כי הוא מקווה שנאום נתניהו "לא יהפוך למשחק פוטבול פוליטי".

"המטרה היא למנוע מאיראן נשק גרעיני ועל זה אנחנו מסכימים עם ישראל", אמר קרי, "ישראל בטוחה היום יותר בגלל הסכם הביניים שחתמנו עם איראן. לא נחתום על הסכם רע".

יצוין כי במהלך נאומו של נתניהו, ינהל קרי משא ומתן עם שר החוץ האיראני ומשלחתו בניסיון להגיע למסגרת להסכם הגרעין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר