סקר 'מאגר מוחות': ש"ס - 7, יהדות התורה - 7, 'יחד' - 5

מסקר 'מאגר מוחות' עבור רדיו 'קול ברמה' עולה כי ש"ס מקבלת 7 מנדטים, 'יהדות התורה' - 7 ו'יחד' - 5 • 54% מהציבור החרדי דתי רוצים שש"ס ו'יחד' יתאחדו אחרי הבחירות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בחירות 2015: מסקר חדש של מכון הסקרים 'מאגר מוחות' בראשות הפרופסור יצחק כץ עבור רדיו 'קול ברמה' שהתפרסם הבוקר (שני) בתוכנית 'שמנה עד עשר' בהגשת מרדכי לביא עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום הרי שתנועת ש"ס בראשות אריה דרעי זוכה לשבעה מנדטים - ארבעה פחות מכוחה הנוכחי בכנסת, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם שבעה מנדטים ומפלגת 'יחד' בראשות ח"כ אלי ישי זוכה לחמישה מנדטים.

על פי הסקר, 'המחנה הציוני' בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני יזכו להיות המפלגה הגדולה בישראל עם 24 מנדטים, אחריה 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 23 מנדטים.

'הבית היהודי' בראשות נפתלי בנט לא מתחזקת ושומרת על כוחה הנוכחי בכנסת עם 12 מנדטים, כך גם הרשימה הערבית המשותפת שזוכה ל-12 מנדטים ו'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 11 מנדטים.

'כולנו' בראשות משה כחלון לא מצליחה להתרומם ומקבלת שמונה מנדטים ו'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן עם שישה מנדטים, 'מרצ' בראשות זהבה גלאון סוגרת את הרשימה עם חמישה מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי - 54% מהציבור החרדי - דתי - מסורתי רוצים שתנועת ש"ס ו'יחד' יתאחדו לאחר הבחירות.

באשר לשאלה מי הציבור חושב שהוא ממשיך דרכו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, עולה כי 40% מהציבור חושבים שאלי ישי הוא ממשיך דרכו של הרב בפוליטיקה ואילו רק 22% חושבים שאריה דרעי הוא הממשיך. 38% טוענים כי אף אחד מהם לא מהווה ממשיך .

כמו כן, 54% מהציבור חושב שתנועת ש"ס תשב בוודאות בממשלה הבאה.

הנסקרים נשאלו האם לדעתם נכון או לא נכון שש"ס ויהדות התורה יחתמו כבר היום על הסכם לפיו אף אחת מהן לא נכנסת לממשלה ללא השנייה, 57% ענו כי הם סבורים שנכון ששתי המפלגות יחתמו על ההסכם מול 43% שטענו שהדבר לא נכון עבור שתי המפלגות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר