מי יציל את יהודי תימן מידי המורדים?

מעל ראשי עשרות היהודים האחרונים שנותרו בתימן מרחפת סכנת חיים, זאת בשל ההפיכה במדינה. למרות הפצרות ישראל, הם מתנגדים בתוקף לעזוב את המדינה (אקטואליה, בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
עולה מתימן, אילוסטרציה (Moshe Shai/FLASH90)

עשרות יהודים שנותרו בתימן נמצאים בזמן האחרון בסכנת חיים ממשית, זאת לאחר שהמורדים החותים ביצעו הפיכה צבאית במדינה. למרות ההפצרות של ישראל, עשרות היהודים מסרבים בתוקף לעזוב את המדינה.

כידוע, הקהילה היהודית בתימן הייתה בעבר אחת מהקהילות הגדולות והתוססות בעולם. רוב היהודים הנותרים חיים ליד העיר ראידה הצפונית במחוז עמרן, בלב השטח הנשלט היום בידי המורדים החותים.

המורדים, הנחשבים לשלוחים של איראן, כבר שמו מטרה על ראשי היהודים הנותרים. כאמור, החותים שולטים כעת בשני היישובים שבהם יש עדיין יהודים - בעיר ראידה, בה נותרו 55 יהודים, ובבירה צנעא, שבה נמצאים יהודים בודדים. המורדים החותים כמעט ולא מאפשרים ליהודים לצאת מבתיהם.

בעקבות ההפיכה הצבאית הפכו חייהם של היהודים לבלתי אפשריים, כאשר ארה"ב ובריטניה סגרו את השגרירויות שלהם במדינה, ובכך בעצם נעלו את הדלתות עבור היהודים, זאת כמובן במידה והם היו רוצים לצאת מהמדינה.

נשיא תימן, שהודח על ידי המורדים לאחר כ-30 שנות שלטון, הגן עד כה על היהודים, אך כעת אין בכוחו להגן עליהם יותר.

כאמור, היהודים הנותרים מסרבים לעזוב את המדינה חרף הסכנה, ובמשרד החוץ עוקבים אחר המצב ומקווים שהיהודים הנותרים יתעשתו ויחליטו לעזוב את המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר