סערת הנאום השנוי במחלוקת

הבית הלבן מזהיר: חשיפת מידע מסווג - בגידה באמון

בבית הלבן תקפו בחריפות את כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחשוף פרטים מסווגים מהשיחות עם איראן בנאומו בקונגרס: "שחרור מידע מסווג כזה יהיה בבחינת בגידה באמון". במקביל, בבית הלבן הכחישו את הדיווח לפיו נשקלת האפשרות לקצץ חלק מהסיוע הביטחוני לישראל בעקבות נאום נתניהו (חדשות, מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בבית הלבן תוקפים הערב (שני) בחריפות את כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחשוף פרטים מסווגים מהשיחות בין המעצמות לאיראן בנאומו מחר בקונגרס.

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר בתדרוך לכתבים, כי במידה ונתניהו יחשוף פרטים מההסכם המתגבש זו תהיה בגידה: "שחרור של מידע כזה שסופק לישראל במסגרת תדרוכים מסווגים המתבצעים באופן שגרתי, יהיה בבחינת בגידה באמון הקיים בין שתי המדינות".

ארנסט הסיף ואמר כי "טענה זו תהיה נכונה גם במידה והישראלים יטענו שהשיגו את המידע מגורם אחר".

עם זאת, לדברי ארנסט, "נתניהו צריך לקבל החלטות שתואמות את רצונותיו. כך הוא תמיד נהג, גם ברגעים שבהם היו לנו חילוקי דעות".

נתניהו נואם בכנס אייפא"ק (מתוך עמוד הפייסבוק של נתניהו)

ארנסט טען כי גם נתניהו עצמו לא הציג את המתווה הנכון להתמודדות עם סוגיית הגרעין האיראנית: "גם אופציה צבאית לא בהכרח תביא לתוצאה הרצויה".

"לפעמים חלקנו על האופן שבו ישראל פעלה ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן, אך תמיד אמרנו כי עליה להגן על עצמה" אמר ארנסט והוסיף, "אנחנו מאמינים שנתניהו צריך לנהוג באופן שבו הוא רואה לנכון. למרות חילוקי הדעות, לא נדרדר את היחסים לכדי פוליטיזציה".

במקביל, בבית הלבן מכחישים הערב את הדיווחים לפיהם בארצות הברית שוקלים לקצץ חלק מהסיוע הביטחוני לישראל, זאת על רקע נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מחר בפני הקונגרס.

דוברת המועצה לביטחון לאומי, ברנדט מיהן, הבהירה באופן חד משמעי כי "המידע בנושא שגוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר