פורים בצל הבחירות

יוזמה: לא תורמים לת"תים המשוייכים לפלג הירושלמי

במהלך חג הפורים תלמידי הישיבות אוספים כספים עבור הת"ת של הישיבה בה הם לומדים • בצל הבחירות והפילוג הליטאי מתגבשת לה יוזמה חדשה, שלא לתרום עבור ת"תים בישיבות המשתייכים לפלג • ביוזמה: פתק על הדלת המבקש מבחורים שראש הישיבה שלהם לא חתם עבור ג', לעבור לשכן אחר (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: יונתן סינדל - פלאש 90)

הפילוג הליטאי ומערכת הבחירות מעורבים להם גם בחג הפורים והפעם לא בהומור. כמידי שנה מגיעים קבוצות של תלמידי ישיבות במסגרת התנדבותם בת"ת (תומכי תורה) של הישיבה אל בתי הנדיבים ובוגרי הישיבה במטרה לאסוף כספים למען צורכי הבחורים כדוגמת הוזלת מחירי הביגוד וסיוע במענקי חתונה.

בימים שלפני פורים כמו גם במהלך החג עצמו "פושטים" אלפי בחורים על הבתים ומקיימים את המאמר "כל הפושט יד נותנים לו".

אלא שהשנה לאור הפילוג הליטאי ועל רקע מערכת הבחירות, הסיפור מקבל זווית שונה וייחודית. בימים האחרונים חתמו מאות רבנים וראשי ישיבות על הקריאה להצביע למפלגת 'יהדות התורה' שסימנה ג' ולפעול ולגייס מצביעים נוספים למענה. אלא שיש מראשי ישיבות המזוהים עם הפלג הירושלמי או שאינם מזוהים בהכרח ולפיכך אינם חתומים על המודעה האמורה.

בעקבות כך יזמו עסקנים ליטאים הנמנים על הממסד של דגל התורה הודעה הנתלית על פתחי הבתים המבהירה לתלמידי אותם ראשי ישיבות שאינם חתומים ולא יצאו בקריאה להצביע ג' - שאין להם מה לנסות ולגייס כסף.

בכמה מהבתים נתלו שלטים בהם הודבקה המודעה ומעליה נכתב: "ת"תניק יקר, אם שמו של ראש הישיבה שלך לא מופיע ברשימה כאן, נודה לך אם תעבור לשכן אחר".

אחד העסקנים הבכירים בתנועה הליטאית מסביר ל"כיכר השבת" את ההגיון העומד מאחורי הדברים אך מדגיש כי המודעה אינה מיועדת למצביעי ש"ס או בחורי אגו"י.

"אם אתה בחור המשתייך למפלגת ש"ס או מחוגים חסידיים או מאלו הקנאים שלא נהנים מכספי המדינה הציונית הרי שהוא מוזמן בכבוד. המודעה מכוונת רק אותם אלו המשתייכים לחוג הליטאי ושלא קיבלו את מרותם של מנהיגי הדור ואינם משתתפים במערכה של היהדות החרדית", הוא מסביר.

לדבריו: "לא יכול להיות שאני ייתן כסף וכוח למי שמתריסים נגד רבותינו ונגד מועצת גדולי התורה ואינם משתתפים במאבק הכלל חרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר