המחלוקת ההלכתית נמשכת

הגר"ש עמאר שב ומבהיר: פורים בשכונת רמות ב-י"ד

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר פרסם הבוקר מכתב נוסף ובו הוא פוסק שוב כי על תושבי שכונת רמות בירושלים לקרוא את המגילה ביום י"ד באדר • "ידוע ומפורסם שבכל ספק, יש לקרוא ביום י"ד באדר שהוא יום הקריאה של רוב העולם. והדברים מפורסמים וידועים", הוא כותב (יהדות, פורים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי שלמה עמאר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פורים ברמות: הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר פרסם הבוקר (רביעי) מכתב נוסף ובו הוא פוסק שוב כי על תושבי שכונת רמות בירושלים לקרוא את המגילה ביום י"ד באדר.

בפתח מכתבו כותב הרב: "הנני בזה לחוות דעתי הענייה, שקריאת המגילה וכל דיני הפורים ברמות (וכן במבשרת ציון ובהר שמואל), לא נשתנה דינם כלל. וימשיכו לנהוג כאשר פסק מרן הראש"ל נשיא חכמי ישראל, גאון ישראל רבנו עובדיה יוסף זיע"א, שיקראו המגילה ביום י"ד אדר בברכה. וביום ט"ו באדר יהדרו לקרותה בלי ברכה, וקיימו מצוות משלוח מנות ומתנות לאביונים, ויכולים לעשות סעודה גם ביום ט"ו באדר".

הרב מסביר כי זה "מפני הספקות הגדולות שבהלכה של "הבורגנין", שהם רבים מאוד, ובפרט שעשו אותם רק לצורך התחום ולצרף העיר לכרך דלא מהני. וגם שאינן עשויין לדירה כלל ולא ראויים לכך מכמה סיבות שיפורטו עוד בעזרת השם ובישועתו, וגם שנעשו נגד חוק התכנון והבנייה של הרשות המקומית, וזה ברור וידוע".

"אך מלבד כל האמור, מדדו שם אנשים נאמנים ומומחים בזה ומצאו שאינן עשויים כהלכה, והמרחק בין אחדים מהם הוא הרבה מעבר לשיעור שבעים אמה ושני שלישי אמה", הוסיף הרב להסביר.

"ועוד שיש שם מערכת כבישים ענקיים, ואת כל הבעיות דחו בקש, ועדיין לא ביררו העניין לאשורו", כותב הרב ופוסק, "ועל כן אין לנו לשנות ויקראו ביום י"ד אדר בברכה, וביום ט"ו בלי ברכה וכנ"ל".

הרב כותב עוד כי "ידוע ומפורסם שבכל ספק, יש לקרוא ביום י"ד באדר שהוא יום הקריאה של רוב העולם. והדברים מפורסמים וידועים".

"וכל אחד יחוש לעצמו שלא יברך ביום ט"ו, מחשש ברכה לבטלה, וגם שעלול להפסיד כל מצוות פורים. והשומע לנו ישכון בטח שקט ושאנן", סיים הרב.

כזכור, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פסק כי תושבי רמות יקראו את המגילה בט"ו לאחר שבשלו התנאים שהציב אביו מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל בספריו על מנת שיתאפשר גם לדעתו לקרוא מגילה בשכונות רמות בט"ו.

הגר"י יוסף הסביר כי הקמת מספר מבנים יצרו רצף וחיבור בין השכונה כך שהיא חלק בלתי נפרד מהעיר ירושלים ויש לחגוג את החג ביום ט"ו באדר כלומר ביום שישי.

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן הצטרף לפסק ההלכה של הראשל"צ הגר"י יוסף כי יש לקרוא את המגילה ב-ט"ו לחודש. "אין מה להוסיף על כל מה שנכתב ושמחה גדולה היא שלכולם יהיה אורה ושמחה ביחד וכן יש להורות", כתב הגר"ש כהן במכתבו של הגר"י יוסף.

כמו כן, הוציאו רבני שכונת רמות מכתב בו הם מצדדים בפסיקתו של הגר"י יוסף כי יש לקרוא את המגילה ב-ט"ו לחודש.

להחלטה הזו הצטרפו השבוע הרבנים הראשיים לישראל ומועצת הרבנות הראשית, שקבעו כי בשכונת רמות יחגגו את חג הפורים בט"ו באדר, אל ההחלטה הצטרף הרב האשכנזי לירושלים, הרה"ג אריה שטרן.

בהודעת הרבנות נאמר כי "הרבנים הראשיים לישראל הרה"ג הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו וכן כל חברי מועצת הרבנות הראשית ובהם חבר מועצת הרבנות כבוד הרב הראשי לירושלים הרה"ג רבי אריה שטרן הכריעו בישיבת מועצת הרבנות היום כי השנה יש לנהוג את חג הפורים בשכונת "רמות" בירושלים בט"ו בחודש אדר ולא בי"ד לפי כל הדעות".

הרבנות מנמקת את ההחלטה: "זאת מאחר וכיום, נוצר רצף בין השכונה לבין חלקיה האחרים של ירושלים".

בהכנת הידיעה השתתף צביקה גרוניך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר