ועדת הבחירות: אסור למורים במעיין החינוך לעשות תעמולה לש"ס

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג'ובראן, קבע כי על המורים של מעיין החינוך התורני חל איסור לעשות תעמולה לטובת תנועת ש"ס זאת בעקבות עתירת חדו"ש (בחירות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(יונתן סינדל - פלאש90)

בחירות 2015: מגבלות תעמולת הבחירות חלות גם על המורים ברשת החינוך מעיין התורני של מפלגת ש"ס, כך פסק יו"ר ועדת הבחירות השופט סלים ג'ובראן, בעקבות עתירה שהגישה עמותת חדו"ש.

עם זאת, דחה ג'ובראן את בקשת חדו"ש לצו מניעה נגד ש"ס ומעין החינוך התורני בקובעו שאין די בפרסומים של אירועים בתקשורת כדי להוכיח עבירות על חוקי הבחירות.

המדובר במחלוקת עקרונית בין פרקליטי שני הצדדים, ש"ס ערכה כנס להקמת מטה החינוך במסגרת מערכת הבחירות שלה בהשתתפות מאות מנהלי מוסדות החינוך של רשת מעין החינוך התורני. בכנס קראו חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס וראשי המפלגה בזה אחר זה למנהלים להתגייס למערכת הבחירות.

מנכ"ל חדו"ש עו"ד אורי רגב, פנה בתגובה ליועץ המשפטי של ש"ס עו"ד נדב עשהאל, ודרש ממנו להתחייב שש"ס לא תפעיל את הרשת בבחירות. עשהאל אכן התחייב לגבי מנהלי בתי הספר והמוסדות עצמם, אך טען שהמגבלות אינן חלות על המורים.

רגב השיב שמשמעות הדברים היא בעצם שש"ס עלולה להפעיל "צבא של מורים" בבחירות. בעקבות זאת הוא פנה ליו"ר ועדת הבחירות וביקש את חוות דעתו בהליך חריג הקרוי "אבעיה". ש"ס התנגדה לקיום הדיון, וטענה בין היתר שליו"ר ועדת הבחירות אין סמכות לקבל פסקי דין עקרוניים שכאלה. למרות התנגדות ש"ס, הורה ג'ובראן לקיים את הדיון ואף פסק בו.

ג'ובראן כותב בפסק הדין: "לשיטתי, קיימת הצדקה חזקה להחלת הגבלות על עריכת תעמולת בחירות על כלל המורים באשר הם מורים. האם ניתן להעלות על הדעת, כי מורה - כל מורה ובכל מוסד חינוך - יעשה שימוש בסמכותו מעין זו במטרה להשפיע על אופן השקפתו של אותו תלמיד? ואולי אף להגיע כך להוריו? לדעתי, השכל הישר וההיגיון הבריא אינם סובלים פרשנות מעין זו".

פרקליטי ש"ס ומעין החינוך התורני טענו מנגד שמגבלות חוק תעמולת הבחירות אינן חלות על מעין החינוך התורני כיוון שהיא גוף פרטי ולא מוסד ממלכתי. ג'ובראן דוחה פרשנות זו וקובע כי "היות שמעיין החינוך התורני הוא גוף הנתמך מכספי המדינה, ועל כך אין חולק, על מוריו חלות מגבלות מכוח סעיף 2א לחוק התעמולה". הוא דחה את טענות היועץ המשפטי לממשלה כי הדבר יביא להחלת מגבלות התעמולה על גופים רבים, שמקבלים תמיכות מהמדינה, דוגמת תיאטראות וקובע שכל מקרה יבחן לגופו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר