ניני מתחננת לאלוקים: "שלח את המתנחלים לנגב"

רגע לפני הבחירות, פרסמה האמנית אחינועם ניני, הידועה בדעותיה השמאלניות, פוסט תפילה לאלוקים: "אני מתחננת, שלח את בנט בחזרה להיי-טק, שם יוכל להמציא מותג פאשיסטי חדש" (ברנז'ה)

חיה כהן | כיכר השבת |
אחינועם ניני (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

אחינועם ניני, שמלבד היותה זמרת, המוכרת כאמנית בעלת דעות שמאלניות קיצוניות, פרסמה אמש (ג') פוסט בו היא פונה ללא אחר מאשר - אלוקים, אותו היא כתבה בעקבות "הבחירות המתקרבות".

"שמע ישראל, השם אלוקינו. השם" פתחה ניני את הפוסט שכתוב כולו באנגלית, "אלוקים היקר, אני, אחינועם ניני, בתך הקטנה שהתפללה בלהט שלוש פעמים ביום ב'ישיבה בריברדייל', מי שנשאה את קולה בשיר השירים, ונושאת את קולה עד היום כדי לפאר את יופייה של הרוח האנושית ולהפיץ את "ואהבת לרעך כמוך", השורה הטובה ביותר שנכתבה על ידך, למרחקים".

בהמשך הדברים, כותבת ניני: "אני מתקשה לזכור מתי חשתי צורך כה עמוק להתפלל. אלוקים, בחירות מתקרבות למדינה האהובה שלי...אני מתחננת בפניך שתשלח חכמה וחמלה בליבותיהם של אזרחינו, שיצביעו לפטור את המדינה מהממשלה ההרסנית, השחצנית והגזענית של בנימין נתניהו וחבר מרעיו. בבקשה, אלוקים, שלח אותם הביתה!".

בנקודה זו מפרטת ניני מה היא מקווה שייעשה עם אותם חברי ממשלה: "שלח את בנט בחזרה להיי-טק, שם יוכל להמציא מותג פאשיסטי חדש, שלח את ליברמן לפוטין, אני בטוחה שיש שם משרה פנויה עבורו".

גם לבעיית ההתנחלויות, יש לניני פתרון: "שלח את המתנחלים לנגב, היכן שנוכל להשתמש באנרגיה הלוהטת שלהם לכלכלת המדבר, והיכן שיוכלו להתנדב לעזור לבדואים, עובדים זרים ופליטים".

"והכי חשוב" כותבת ניני, "שלח את נתניהו ושרה ללוס אנג'לס, או למקום אחר בו יוכלו לגור באושר מהמיליונים שביבי עשה כנואם המרכזי באירועים של שלדון אדלסון, ויפסיק להעליב את האינטליגנציה של העולם כולו (הו! הנאום בקונגרס! גאט אין הימל!) בזמן שהוא מחריב כל מה שטוב במדינה שלי".

לסיום, מבקשת ניני מאלוקים לעשות הכל, ובלבד שלא ייתן להם לצבור כוח שוב. "המדינה שלנו בסכנה חמורה, הילדים שלי גרים בסכנה, הנשמות שלנו בסכנה, ערכי היסוד של היהדות מחוללים, פחד ושנאה מטפטפים כארס לוורידי החברה שלנו, אנחנו הופכים למפלצות!". וחותמת במילים: "אני מתחננת בפניך אלוקים. אמן".

ניני גדלה מגיל שנתיים בשכונת ריברדייל בניו יורק, התחנכה בבתי ספר בעלי השקפה אורתודוקסית-מודרנית ובגיל 17 עלתה לישראל. כיום היא נחשבת לאמנית פוליטית התומכת בשמאל. בין השאר, סרבה ניני לקבל בשנת 2014 את פרס אקו"ם על מפעל חיים, כמחאה על כך שהפרס הוענק גם לזמר והיוצר אריאל זילבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר