אימון אישי: פחדים, מרמור וההתמודדות עימם

מחשבות כאלה ואחרות מלוות הרבה אנשים בחלק ניכר בחייהם. הם עסוקים בכאב וברטינה מתמדת על מצבם. איך אפשר להיפטר מהמחשבות המעיקרות הללו? התשובות (ינר)

רות בן סימון | כיכר השבת |
פחד מתמיד מעוני? כך תתמודדו (צילום: שאטרסטוק)

אני לא רוצה חובות!

אני מפחד להיות עני!

אני מפחד לא להצליח!

אני לא רוצה זוגיות כזו!

אני לא רוצה להיות במקום שבו אני נימצא!

מחשבות כאלה ואחרות מלוות הרבה אנשים בחלק ניכר בחייהם. הם עסוקים בכאב וברטינה מתמדת על מצבם ,אנשים אלו נמצאים במצוקה, וחיים בפער בין המצב המצוי למצב הרצוי להם. הם נמצאים בסחרחרה ובתסכול תמידי כי הם "לא רוצים...."

הדרך לצאת ממצב זה, כשלב ראשוני הוא להפוך את המשפט ממה "אני לא רוצה..." ולשאול : מה אני כן רוצה? או מה אני רוצה במקום? לפעמים שאלה זו מבלבלת מרב שהיא פשוטה. (ורגע איך לא חשבתי על זה עד עכשיו?)היות ואנו עסוקים בדברים שאנו לא רוצים, אנחנו לא פנויים מספיק לשאול ולברר מה אנו כן רוצים.

מה גם שכאשר אנו מתמקדים במה "אנו לא רוצים" בשילוב של תחושת פחד מפני דברים ומצבים שאנו חוששים להיות חלק מהם, הלא מודע מתרגם את המשפט או את המחשבה ללא מילת השלילה, כלומר ללא המילה "לא". מילה זו אינה מוכרת לתת מודע ולכן כאשר אנו חושבים ואומרים מה אנו לא רוצים , אנו נקבל מזה עוד ועוד למשל "אני לא רוצה חובות" המח הלא מודע מפרש זאת כ "אני רוצה חובות" ולכן מה שיקרה הוא שנצבור עוד חובות ועוד.

לכן ראשית נוריד את משפטי ה"אני לא רוצה" ונהפוך אותם למשפטי "כן רוצה" .

מה אני כן רוצה? שאלה פשוטה זו תגרום לנו לחשוב, להרהר, ותאפשר רעיונות יצירתיים לצאת מהמצבים שלא טוב לנו להיות בהם.

יתכן שהשאלה "מה אני רוצה אחרת" תרתיע אותנו , כי פעמים רבות אנו מתמקדים במה אנו לא רוצים בגלל חוסר ידיעה או רעיון מה ניתן לעשות על מנת לצאת ממצוקה כזו או אחרת, יתכן שהמצב ניראה חסר תקנה או שקשה לראות עתיד טוב יותר, לכן מה שנישאר זה לשאול: איך הגעתי למצב הזה.. אני לא רוצה את זה! אבל כמו שאנו כבר יודעים המצב לא ישתנה אם נכריז שאיננו רוצים בו וכמובן שנבירה בכך לא מקדמת לשום מקום אלא ההיפך- חוסמת התקדמות.

בשלב בו אנו שואלים את שאלת חיינו, נשתמש בדמיון המפותח שלנו לראות תמונה עתידית של המצב אליו אנו שואפים, חשוב שנתמקד בתוצאה הסופית ושילוו את הדמיון שלנו רגשות חיובים ומרגשים, ללא רגשות קשים של פחד וחרדה. מצב זה של דמיון מאפשר לחוות את הדבר כאילו הוא כבר ארע, ובחוויה זו אנו מפעילים גם את האמונה והביטחון שאנחנו כבר שם, כבר עכשיו, בעתיד שאנו מבקשים לעצמינו או בתחושה כאילו השגנו את מה שכל כך רצינו.

וברגע שנמקד את הפוקוס והאנרגיה שלנו בצד היותר חיובי במה אנו רוצים אחרת ואיך זה ניראה, אז כבר יעלו רעיונות יצירתיים ואפשרויות שלא חשבנו עליהם, אולי נפגוש אנשים, נחשף לתכנים שבדיוק אותם אנו צריכים, ורבות הדרכים . זה כמו זרע- מהאדם נידרש רק להניח את הזרע בתוך האדמה, איך הזרע יצמח לעץ ? זה כבר החלק של אלוקים!

אל לנו לשכוח שאנו לא הראשנים בעולם הזה שחווים תקיעות או קשיים, אחרים ורבים היו במקום כזה או דומה והצליחו להתגבר ולהגשים חלומות, אם יש מי שעשה זאת לפנינו, אין סיבה שאנו לא נצליח !

ונזכור: "מי שיש לו 'למה' שלמענו יחיה, הוא יוכל לשאת כמעט כל 'איך' ." (פרידריך וילהם ניטשה) כלומר אם נרצה מאד להשיג דבר מה או להצליח בתחום כלשהו ותהיה לנו סיבה חזקה מספיק למה אנו רוצים את זה- אזי אין גבול לאפשרויות ולרעיונות שנפגוש בכדי להגשים את חלומותינו , ה'איך' להצליח כבר יהיה שם!

הגיע הזמן, שבמקום להתעסק בהיסטוריה, נתחיל לכתוב את ההיסטוריה של העתיד!

רות בן סימון יועצת זוגית ומאמנת אישית - 052-7692058

רוצים לדעת עוד?

>>בואו ללמוד אימון אישי במרכז י.נ.ר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר