פרויקט מיוחד לפורים

העיתונאי שרוצה להתחפש לדרעי; הזמר שבחר בליצמן

פנינו למספר דמויות מוכרות במגזר החרדי והדתי עם שאלה זהה: מה זה פורים בשבילך ולאיזו דמות חרדית היית רוצה להתחפש? חלק מהנשאלים הצליחו להפתיע אותנו בתשובות מקוריות (פורים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יהודה (מכלוף) דרעי עם זקנו של אריה שלזינגר (צילום: פייסבוק, פלאש 90)

פורים כבר כאן והרחובות מלאים בתחפושות. לרגל החג השמח ביותר בשנה, העברנו שתי שאלות זהות לכשלושים דמויות מוכרות במגזר החרדי: "1: מה זה פורים בשבילך, 2: לאיזו דמות חרדית היית רוצה להתחפש", חלק גדול מהם הגיב, ואף הצליח להפתיע אותנו. הנה התשובות המלאות:

יהודה שלזינגר

1. כיף ושמחה אבל לא שוכח את התחמשות איראן.

2. אריה דרעי. נאמר לי שהוא אינטיליגנט.

מני גירא:

1. פורים בשבילי הוא היום הכי שמח בשנה. הייתי מאוד רוצה עוד כמה ימים כאלה בהם כולם שמחים ונינוחים.

2. להתחפש נראה לי קצת מוזר. יש שאיפות, אבל הן מושגות בעבודה קשה לא בתחפושות.

ישי לפידות:

1. כל השנה אני מנסה להיות מי שבא לי לי להיות, כך שבפורים אני נותר עם פאה ישנה של אישתי וכובע יותר דבילי מהקבוע שיש לי על הראש.

2. לליצמן בלי קמפיין ולגפני בשעות שהוא אומר בלי מחסומים את מה הוא חושב.

מנחם כהן:

1: פורים בשבילי, מלבד היותו יום שמחה, הינו יום של נתינה. אם זה משלוחי מנות שמעניקים לבני המשפחה ולחברים, או המתנות לאביונים שנותנים לארגוני הצדקה השונים, בחורי-הישיבות המתדפקים בדלת וסתם לאביונים שמסתובבים במרכזים הציבוריים. פורים נותן לנו למעשה מסר חשוב לחיים - שגם ביום הכי שמח בשנה, אסור לשכוח את האחר. זהו מסר מדהים.

אני חוגג בקביעות בחברת ההורים ובני המשפחה בכפר-חב"ד. לצד השמחה הגדולה שתמיד נמצאת בסעודה זו, חלק ניכר ממנה מוקדש לחזרה של דברי חסידות הקשורים לחג-הפורים - אורה זו תורה. דברי התורה נותנים את השלימות ליום חשוב זה.

2: צר לי לאכזב, אבל אין לי תשובה לשאלה זו. כשהייתי בישיבה, אחד המשפיעים תמיד נהג לומר לכל בחור: "תהיה מי שאתה באמת ותגלה את הכוחות הטמונים שבך". אנסה לעשות זאת בפורים...

עמי מימון:

1: שר השמחה בחג השמחה עובד עם כל הכח לשמח את עם ישראל. כמובן שאין לך זמן לעצמך, כי בפורים אתה לא אדם פרטי אתה בשליחות לעם ישראל.

2. לרב גרוסמן. איש עשיה וחסד.

הרצל קוסאשויאלי:

1: פורים זה חג שהמסיכות דווקא יורדות ומתגלה הנקודה הפנימית של היהודי בהיותו גומל חסד ומכניס אורחים. פורים זה חג בו אני מרשה לעצמי להשתחרר מהמוסכמות היומיומיות. לאחר שאני מפקיד את מפתחות הרכב בידי רעייתי, אני לוגם כמה כוסיות לחיים, יוצא ידי חובת מצוות היום כמובן, ואז מתיישב לסעודה עד דלא ידע כפשוטו. למזלי אני מגלה בכל שנה שלא פגעתי באיש למרות היותי מבושם.

2: הייתי רוצה להתחפש למוטק'ה בלוי, כשאני מסתובב עם סמארטפון ביד...

שימי סגל:

1. פורים הוא המקור השני שלי לשאיבת שמחה יהודית לכל השנה, אחרי שמחת תורה. את פורים אני חוגג עם משפחתי היקרה, בקרב אנשים שזקוקים למישהו נוסף כדי ללמוד על משמעות היום, לשמוע מגילה ולהשתתף בשמחה. בחב"ד קוראים לזה 'מבצע פורים'. כבר שנים שאנחנו עושים זאת בבית חב"ד גבעתיים ובבסיסי צה"ל. לקראת סוף היום נותר לנו מעט זמן להשתתף בסעודת פורים עם המשפחה המורחבת.

2. שאלה מורכבת. בימים כתיקונם הייתי מתלבט בין כמה דמויות מעניינות, דוגמת ח"כ גפני - ולו כדי לחוש לרגע איך מרגישים כשה'מחבלים' מאשימים אותך בכך שהנך חב"דניק... אולם, באווירת הימים הקשים הללו של ערב בחירות, דווקא 'חרדי שקוף' נראה לי בהחלט 'בחירה לדורות'...

מוטי בוקצ'ין:

1. שמחה שמחה שמחה, והזדמנות להגיד את מה שאני חושב ללא חשש. אני חוגג איפה שרק אפשר, בקהילת אבי עזרי, עם המשפחה המורחבת ובטיש עם האדמו"ר מנדבורנה ירושלים שליט"א.

2. למו"ר רבי גמליאל רבינוביץ שליט"א או למשפיע מוט'ה פרנק.

צביקה קליין:

1. זו השנה הראשונה שאני נשוי, אז אחגוג יחד עם אשתי ועם חברים. פורים זה חג שגורם גם לאנשים הכי רציניים להיות 'מענטשים', לצחוק, לבכות ולהיות הכי אמיתיים שיש.

2. הרבנית קוק כי היא דמות חרדית צבעונית ומעניינת.

מתי רוזנצוויג:

1. פורים בשבילי זה אתגר לשלב בין שמחת פורים עממית עם החברים והמשפחה לבין הרצינות המתבקשת ביום גדול זה כמבואר בספרי החסידות. כך גם חגיגת הפורים, בליל הפורים אני מקיים משתה פורים בביתי כמיטב המסורת וביום הפורים עם המשפחה וטיש פורים רציני אצל האדמו"ר. השנה אני מתחפש - בסיוע כובע מקורי של לורד אנגלי שרכשתי בלונדון במסגרת יריד עלייה שהשתתפנו בו לאחרונה.

2. לגבי תחפושת חרדית, בשנה שעברה בני בן החמש בחר להתחפש לדמות המאוירת של משה אבוטבול שכיכבה בקמפיין הבחירות החוזרות. למרות שהבחירות היו בערב פורים ממש, בני לקח את הסיכון והיה בטוח בניצחונו של משה אבוטבול, כך שלא 'יתפדח' עם תחפושת של לוזר. השנה הייתי בוחר להתחפש לדמות החפץ חיים כפי שנחשפה בסרטון המפורסם.

אלי הרצליך:

1. פורים לפני היין, שווה שמחה גדולה. פורים אחרי היין, שווה שמחה עצומה. פורים כיום הכיפורים. אני חוגג בשמחה עם המשפחה ועם כל מי שרוצה לתרום שמחה, בשמחה.

2. לאדמו"ר מפרמישלאן שליט"א. להיות, לא להתחפש.

אליקם בוטה:

1. פורים בשבילי הוא מסר חשוב לכל אדם ללמוד לחיים - שתמיד אפשר לשנות ולהשתנות ולא להיכנס למרה של ייאוש, וזה מה שאנו למדים מהישועה שראינו אז. את פורים אני אוהב לחגוג בחיק המשפחה וחבריי הקרובים, אך עקב ההופעות בפורים זה פחות קורה.

2. לרב נחום הכהן שליט"א, דמות גדולה ומיוחדת שאפשר וצריך ללמוד ממנו המון. על שילוב של פשטות הליכות נועם וגדלות בתורה.

אבישי רוזן:

1. אני מאוד אוהב את פורים, במיוחד את רעיון מחיית עמלק - לא במובן הפיזי. לכל אחד יש את העמלק שלו - את הדברים הרעים שהוא רוצה לנקות מנשמתו, ובפורים אנו מתפללים שנזכה למחות את אותם דברים.

2. הייתי מתחפש לרב שלמה קרליבך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר