פורים בצל הפילוג הליטאי

בלעדי: הרעישו ב'עץ' והעלו חיוך על פניו של מרן הגר"ח

המונים לקחו חלק בקריאת המגילה המרכזית בבית הכנסת "לדרמן" בבני ברק יחד עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, והרעישו בעוצמה כאשר בעל הקורא הוציא מפיו את המילה "עץ" - אותיות תנועת "בני תורה". כתב 'כיכר השבת' תיעד חיוך נדיר שעלה על פניו של מרן הגר"ח בעקבות ההרעשה. צפו בתיעוד בלעדי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

פורים בבני ברק בצל הפילוג הליטאי. בבתי הכנסת היהודיים ברחבי העולם, נוהגים יהודים מכל העדות, החוגים והמגזרים לקיים בשעת קריאת המגילה את מצוות מחיית עמלק, כאשר בשעה שמוציא בעל הקורא מפיו את שמו של "המן בן המדתא האגגי", מרעישים כולם ברעשן או מפוח ומי ברקיעה ברגליו.

בשנתיים האחרונות, לאחר הקרע בעולם הליטאי, נוהגים בחלק מבתי הכנסיות בבני ברק ובערים נוספות לקיים מחאה גם כאשר קורא בעל המגילה את המילה "עץ" (יעשו עץ גבוה...) זאת בשל היות האותיות 'עץ' אותיות תנועתם של אנשי הפלג הירושלמי ותנועת "בני תורה".

קריאת מגילה בבית הכנסת של מרן הגר"ח (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

הערב (רביעי) השתתפו המונים במעמד קריאת המגילה בבית כנסת לדרמן בשיכון חזון איש ברחוב רשב"ם בבני ברק, בצילו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הנחשב ממנהיגי הדור ומראשי הנהגתה הרוחנית של תנועת "דגל התורה".

בשעה שקרא בעל המגילה את המילה "עץ" נשמע רעש מחריש אוזנים בבית הכנסת - כפי שנהוג להרעיש במילה "המן", ומרן שר התורה העלה חייך על פניו באורח נדיר.

צפו בתיעוד בלעדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר