בחור טבל בבור בעיר העתיקה, המשטרה עצרה - בית המשפט שחרר

בית משפט השלום בירושלים מתח ביקורת על מעצר בחור ישיבה שטבל בבור מים בעיר העתיקה, והורה לשחררו ללא הרחקה מהאזור כפי שביקשה המשטרה (חדשות, משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(דניאלה שטרית - פלאש90)

בית משפט השלום בירושלים, מתח ביקורת על מעצר נער שטבל בבור בית בהר ציון, והורה על שחרורו המיידי. השופטת קיבלה עמדת עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו ודחתה את בקשת המשטרה להרחקת צעיר יהודי מהעיר העתיקה.

הצעיר, הלומד בישיבה בהר ציון, נעצר ביום שלישי, יחד עם שלושה מחבריו כשהגיעו לטבול בבור מים סמוך לישיבה בה הם לומדים. לטענת השוטרים ברשות אחד מהם היה כלי חפירה, ולפיכך טענה המשטרה כי הצעירים פגעו באתר עתיקות.

שלושה מהצעירים שוחררו לאחר שחתמו בתחנת המשטרה על הרחקה של 15 יום מהעיר העתיקה, ואילו הצעיר הרביעי סירב לחתום על הרחקה וקצין משטרה החליט להשאירו למשך הלילה במעצר.

אמש (שלישי), הובא העצור לבית המשפט שם ייצג אותו עו"ד דוד הלוי. בדיון התברר כי הבור לא מגודר ואין במקום שילוט המורה כי מדובר באתר עתיקות. בנוסף טען הבחור כי לא חפר באזור אלא טבל בבור שהיה מלא מים, דבר אשר נהוג בידי יהודים רבים הפוקדים את המקום.

נציג המשטרה ביקש להרחיק את הצעיר מהעיר העתיקה, וזאת למרות שלא הביא הוכחה לכך שהבחור אכן ביצע עבודה כל שהיא באתר.

השופטת מרים אלקסלסי, קיבלה את עמדת עו"ד הלוי וקבעה כי אין סיבה להרחיק את הצעיר מהאזור. עוד קבעה השופטת כי כלל לא היה מקום לעצור את הצעיר למרות שסירב לתנאי השחרור שהציע לו קצין המשטרה.

"לא היה מקום לעצור את המשיב", כתבה השופטת. "אדם המסרב להשתחרר בתנאים שקבע הקצין, ובהעדר כל חשש של הימלטות מהדין, היה מקום לזמנו לדיון היום ולא להורות על מעצרו".

השופטת אף כתבה כי היא מבינה שהבחור מעוניין להמשיך לטבול בבור המים וזאת "כחלק מאמונתו", וכתבה כי במידה ורשות העתיקות רוצה למנוע למקום, עליה לגדר ולשלט אותו.

עו"ד דוד הלוי שייצג את הנער מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "התנהלות המשטרה היא שערורייתית ובלתי נסבלת. בית המשפט ביקר בחריפות התנהלות זו וקבע כי לא הייתה כל הצדקה למעצרו המיותר והסתמי של מרשי. אנו נשקול בהמשך הגשת תביעה אזרחית כנגד המשטרה בגין מעצר שווא".

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "מדובר במעצר שווא הממשיך את מגמת משטרת מרחב דוד להתנכל ליהודים המחזקים את האחיזה בהר ציון. אנו מגנים את התנהלות המשטרה וקוראים לה להפנות את המשאבים לטיפול בפורעים הערבים המשתוללים מדי יום בעיר העתיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר