מתקפה חריפה • האזינו

"דברי ביבי - כפירה, צריך להכניס צואה רותחת לפיו"

במהלך טיש שערך לחסידיו, התייחס האדמו"ר מסאטמר בחריפות לנאומו השנוי במחלוקת של בנימין נתיהו וקרא "להכניס צואה רותחת לתוך פיו של הכופר" • "יש לו פה טרף, דבריו מלאים סם המות וארס, צריכים ללכת למקוה לטבול אחר ששומעים דברים כאלו". הרבי הורה: "אל תדברו על הנאום, הוא מלא בכפירה" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר בטיש, השבוע (צילום: באדיבות המצלם)

נאומו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בפני בתי הקונגרס בביקורו בוושינגטון במהלך השבוע האחרון כנגד ההסכם המתגבש בין המעצמות לאירן בנושא הגרעין, עורר הדים רבים ותגובות מנוגדות בקרב מנהיגי הציבור, הפוליטיקאים וכלי התקשורת ברחבי העולם.

כעת מתברר, כי גם האדמו"ר מסאטמר בחר להתייחס לנאום במהלך חג הפורים האחרון, ותקף בחריפות את ניסיונו של נתניהו להשוות עצמו למרדכי ולאסתר המלכה המגיע להציל את העם היהודי מפני המן העכשווי הצורר האירני. לגירסת הרבי מסאטמר, נתניהו הוא ה"המן המודרני".

את המתקפה נגד נתניהו השמיע האדמו"ר במהלך סעודת משתה היין בבית המדרש הגדול בקרית יואל. "עפרא לפימיהו (עפר לפיו) של הכופר" אמר הרבי לחסידיו, "מי ששמע רח"ל את דבריו חייב לקרוע קריעה ולחזור בתשובה על שהוא שמע דברי כפירה".

נאום נתניהו בקונגרס "כפירה"

"הגיע עוכר ישראל מארצינו הקדושה, והכריז קבל עם ועולם שיהודים בגלות היו עם ללא כח ורק כיום בישראל אנחנו עם עם כח. לא שמעתי את זה ח"ו אלא רק מפי השמועה, אמרו לי שהוא דיבר אני לא יודע מי כן שמע אותו, איך יהודי מאמין בהקב"ה ומאמין בתורה הקדושה ישמע דברי כפירה אלו בבורא כל עולמים ולא יקרע קריעה" אמר הרבי והוסיף בכאב: "עוד ישנם החוזרים על דבריו ומספרים אחד ולשני בהתפעלות".

"יש לו פה טרף" המשיך הרבי במתקפה, "ודבריו מלאים סם המות וארס, דברי ציונות שלא שמעו מעולם. שיהודים חרדים ישמעו דברי כפירה כאלו? שומעים את זה וזה נכנס ללבבות רח"ל וזה משפיע. צריכים ללכת למקוה לטבול אחר ששומעים דברים כאלו, אבל הבעיה היא שגם שם במקוה שומעים את הדברים האלו".

"חס וחלילה לומר שהיינו ללא כח ולכן הרגו אותנו בגלות, הקב"ה אמר שבזמן שהקול קול יעקב אין הידיים ידי עשיו. יש לנו קול צריכים רק להתפלל" הוסיף הרבי. "אנחנו לא היינו ללא כח, מעולם מקובל ואנחנו מאמינים בזה וזה חיוב גמור להאמין בזה, שכל ההצלחה של עם ישראל היא רק ע"י "הקול קול יעקב ואז אין הידיים ידי עשיו"".

האדמו"ר בטיש פורים עם חסידיו (צילום: באדיבות המצלם)

בשלב זה של נאומו פרץ האדמו"ר בבכי: "איך יכולים לומר דברים כאלו? הרי יש לנו בית מדרש, יש לנו ספר תהילים, וכעת הוא בא ואומר קבל עם ומלואו שאנחנו ללא כח. ושותקים וחוזרים על דבריו אחד לשני. מפני חטאינו גלינו מארצינו ואנחנו בגלות - אבל לא ח"ו שאין לנו כח. אוי לאוזניים שכך שומעות ועוד חוזרים על דבריו".

"אשריכם קרית יואל, שהצלחתם להכריז בכל העולם שהפושע ישראל הכופר בה' לא מדבר בשמינו - הוא דיבר רק בשמו ובשם הכופרים המשתחווים לו" המשיך הרבי "אבל אנחנו ששמענו אנכי ה' אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים, לא בצבא ולא ברקטות יצאנו ממצרים. מאמינים בהקב"ה שהוא בעל הכוחות כולם".

"צריכים להכניס צואה רותחת לתוך פיו על שהוא מדבר לפני העולם דברי כפירה ועוד בשמנו" אמר האדמו"ר לקראת סיום דבריו החריפים.

האזינו להקלטה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר