צפו בחוברת המלאה

'שלום ואמת'; תלמידי הרב מזוז מגיבים לדברי הרה"ר

בחוברת חדשה בשם "שלום ואמת", משיבים תלמידיו של הגאון רבי מאיר מזוז לטענות נגדו בעקבות החלטתו לפרוש מש"ס ולהקים תנועה חדשה: "גם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, כשהקים את תנועת ש"ס, טענו עליו בזמנו שהוא מפלג את היהדות החרדית" טוענים תלמידיו ורומזים כי הרב מזוז הוא ממשיך דרך הגר"ע (חרדים)

הגאון רבי מאיר מזוז (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

עונים למתקפה: בקונטרס בשם "שלום ואמת" שהגיע ל"כיכר השבת", מגיבים תלמידים של ראש ישיבת "כסא רחמים" הגאון רבי מאיר מזוז למסכת ההתקפות נגדו בתקופה האחרונה בעקבות החלטתו להתפלג מש"ס ולעמוד בראש תנועה חדשה.

בין היתר, מתייחסים תלמידי הרב מזוז לדברים החריפים שהשמיע הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף כנגד רבם, "יש כאלו בבני ברק שרוצים לעקור את המורשת של הרב ומחברים ספרים על ימין ועל שמאל. כל מיני ירחונים וקבצים כל חודש. כל זה נועד לגדל את שמם ולהוריד את הפסקים של מרן. זה המצב היום - מלחמה כזו חס ושלום להשכיח את תורתו של מרן".

צפו בחוברת המלאה:

בחוברת של תלמידי הרב מזוז נאמר כי "כעת, ישנו ציבור גדול ועצום, שמורי דרכו הם רבנים הממשיכים את דרכו של מרן זצוק"ל שדגל בשיתוף וקירוב כל חלקי עם ישראל כולל ציבור הבעלי בתים והעם שבשדות. ציבור זה אינו מזוהה בדוקא עם גדולי התורה היושבים ראשונה במלכות מועצת חכמי התורה. מדובר בשני סגנונות של הנהגה, וכמובן אלו ואלו דברי אלוקים חיים".

"לא שייך לשנות את המציאות, ולדרוש מאותו ציבור "אחדות" כפויה, תחת הנהגה רוחנית שהם אינם מוצאים בה את עצמם, ושקולם של מנהיגיהם הרוחניים אינו נשמע בה. אחדות לעולם אינה יכולה להיות חד צדדית. לעת כזאת, נדרש היה ממנהיג אמיתי לקום ולעשות מעשה, שגם אם ייראה כפילוג, יביא לבסוף לביטול המתיחויות והמחלוקות".

"פילוג זה אינו חייב להיעשות מתוך ריב ומחלוקת, אלא מתוך הבנה הדדית. גם מרן רבנו עובדיה יוסף זצ"ל, כשהקים את תנועת ש"ס, טענו עליו בזמנו שהוא מפלג את היהדות החרדית, ושיש רק הנהגה אחת לציבור החרדי, ועוד טענות בדיוק כפי שטוענים היום".

מרן הרב עובדיה יוסף, מי ממשיך את דרכו? (Olivier Fitoussi /FLASH90)

"לפניו היו רבנים רבים שבשם ה'אחדות' המדומה, הותירו את בני הספרדים דוויים ושפויים באגודת ישראל, ללא שום ייצוג. עד שקם מרן המנהיג הגדול ועשה מעשה בצעד אמיץ וחסר סיכוי. ואילו לא היה עושה כן, עדיין אנחנו ובנינו ובני בנינו, משועבדים ומקופחים היינו... גם כלפי הגרא"מ שך זצ"ל טענו את אותם האשמות, כאשר הקים את 'דגל התורה'. אך אותם גדולים לקחו עליהם את האחריות לפלג כדי לאחות, כי אין פילוג הרסני יותר מ'אחדות' מאולצת" אומרים תלמידי הרב מזוז.

מחברי החוברת ממשיכים ומאריכים במעלותיו של הגר"מ מזוז ומסיימים בתקווה כי "יום יבוא, והכל יודו שהמהלך ההיסטורי הזה היה חשוב מאין כמותו, והוא תרם להגדלת הכח החרדי, וכוכבם של שלשת התנועות החרדיות עלה יעלה. והאמת והשלום אהבו. זה לא יקרה מיד. אנו לא יודעים כמה זמן זה יקח. אבל יום זה בוא יבוא. הוא מוכרח לבוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר