סאנטורים מבהירים: ההסכם עם איראן לא יהיה תקף

עשרות סנאטורים רפובליקנים פרסמו מכתב לראשי הממשל בטהרן בו הם מבהירים כי באם ייחתם עמם הסכם גרעין הוא יהיה תקף רק עד לתום כהונת הנשיא הנוכחי (חדשות, בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ברק אובמה (flick, whitehouse)

בעוד הנשיא האמריקני ברק אובמה עושה כל שביכולתו להביא לחתימת הסכם בנושא הגרעין האיראני, עשרות סנאטורים רפובליקנים פרסמו מכתב לראשי הממשל בטהרן בו הם מבהירים כי באם ייחתם הסכם הוא יהיה תקף רק עד לתום כהונת הנשיא הנוכחי.

מדובר בקבוצה של 47 סאנטורים שבמכתבם הגלוי הם מזהירים כי כל הסכם שייחתם עם ממשל אובמה לא יישאר בתוקף לאחר שזה יעזוב את הבית הלבן, כך דווח באתר החדשות האמריקני "בלומברג".

על פי הדיווח, הסנאטורים מציינים במכתבם כי על פי שיטת החוקה האמריקנית, הסכם שנחתם ללא תמיכת הקונגרס נחשב להסכם מנהלי שהנשיא הבא יכול לבטלו.

הנשיא אובמה אמר אמש בריאיון לרשת CBS האמריקנית כי "במידה ולא נוכל להיות בטוחים שהם לא ייצרו נשק גרעיני, או שתהיה תקופה בה הם יוכלו לפרוץ לפצצה ולא נוכל לפעול בזמן, אז אנחנו לא מתכוונים לחתום על הסכם כזה".

לדבריו, "בתקופה הקרובה נוכל לדעת האם האיראנים יקבלו את העסקה ההגיונית שאנחנו מציעים. לדבריהם, הם מעוניינים בתכנית גרעין למטרות שלום בלבד".

עם זאת, אובמה הבהיר כי "אם אנחנו נוכל לפקח על כך שהם לא מייצרים מערכות נשק, אז יהיה הסכם, אבל לבינתיים הם לא מראים נכונות להגיע להסכמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר