הקרב על חב"ד

כך תנועת ש"ס מנסה לפלג בין חסידות חב"ד לרב מזוז

בשבועות האחרונים זוכים כלי התקשורת לקבל תדרוכים והדלפות מטעם המפלגות החרדיות, אך לא עוד • מטה ההסברה של תנועת ש"ס החל להוציא הודעות רשמיות עם פסקי הלכה ישנים, הפעם של הגאון רבי מאיר מזוז, מנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד', נגד מנהגם של חסידי חב"ד שלא לישון בסוכה (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב מאיר מזוז (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

בחירות 2015: בשבועות האחרונים זוכים כלי התקשורת לקבל תדרוכים והדלפות מטעם המפלגות החרדיות, זה כנגד זה, בכדי לנסות ולהשפיע על הציבור הספרדי והחרדי כולו.

כעת הדבר הפך לגלוי, בהודעות רשמיות שיוצאות ממטה ההסברה של ש"ס, יוצאים מכתבים ופסקי הלכה ישנים של הגאון רבי מאיר מזוז, מנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד', וזאת במה שנראה כמטרה לפלג בין חסידי חב"ד שחלקם תומכים ב'יחד' לרב מזוז ואלי ישי.

בהודעה שיצאה היום ממטה ההסברה של ש"ס מובא פסק הלכה של הגר"מ מזוז משנת תשס"ג בעניין שינה בסוכה, זאת כאשר ידוע שחסידי חב"ד נוהגים שלא לישון בסוכה.

בכותרת ההודעה של ש"ס נכתב: "הגר"מ מאזוז בפסק הלכה לחסידי חב"ד: 'עליהם לישון בסוכה למרות הוראת רבותיהם'".

הודעת מטה ההסברה של ש"ס

במטה ההסברה של תנועת ש"ס הוסיפו וכתבו כי "ראש ישיבת כיסא רחמים תוקף את טעם מנהג חסידי חב"ד שלא לישון בסוכה מטעם 'אור המקיף' ושואל: 'וכי התנאים והאמוראים לא ידעו מזה? וכי הרמב"ם שלפי דבריהם היה מקובל - לא ידע מזה?' ופוסק: 'אין פוטר לחסידי חב"ד ממצוות שינה בסוכה, ויישנו ויישנו בצל המקיפים כי כן ציווה השי"ת'".

בכך לא הסתפקו במטה ההסברה, בגוף התוכן שנשלח לעיתונאים הם כותבים: "הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים תוקף בחריפות את מנהג חסידי חב"ד שלא לישון בסוכה לפי הוראת רבותיהם זקניהם. בספר 'קובץ מאמרים' שחיבר הגר"מ מאזוז שיצא לאור בשנת תשס"ג, מכנה הגר"מ מאזוז את מנהג חב"ד "חידושים" וטוען כי כמה אדמו"רי חב"ד היו ישנים בסוכה, ו"רק האדמו"ר האמצעי (בנו של הגרש"ז מלאדי) ואדמו"ר האחרון מליובאביטש" נהגו שלא לישון בסוכה".

ממפלגת 'יחד' נמסר בתגובה כי "למרות הצער ועוגמת הנפש שנגרמים לנו, אנחנו מוחלים וסולחים על כל הניסיונות לפגוע בנו מראשית הדרך. אנחנו מצפים ומייחלים ליום שאחרי יום הבחירות בו נשלב ידיים בצוותא כל המפלגות של ציבור שומרי התורה והמצוות ונתאחד למען האינטרסים החשובים לעם ישראל".

ב'יחד' הוסיפו והבהירו כי הם רשאים למחול רק על הניסיונות לפגוע בתנועה אך לא על כבודו של הגאון רבי מאיר מאזוז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר