חזק מנטלית או רק קשוח? 7 הבדלים מהותיים

אנשים קשוחים מאמינים שכישלון אינו אופציה. לעומתם, לאנשים חזקים מנטלית כישלון הוא שלב בדרך להצלחה • 7 הבדלים שיעזרו לכם לזהות: חזק מנטלית או רק קשוח? (משפחה)

חיה כהן | כיכר השבת |
חזק מנטלית או רק קשוח? כך תזהו (צילום: shutterstock)

חמות שתלטנית, בוס תובעני או לקוח אגרסיבי הופכים לכאלה כיוון שברוב המקרים הם ינסו להסתיר את חוסר הביטחון העצמי שלהם באמצעות מעטה של קשיחות מזויפת. בעוד שקשיחות עשויה לסייע בהשגת המטרה בטווח הקצר, חוזק מנטלי הכרחי כדי לשמור על אושר בטווח הארוך.

אנשים מצליחים באמת אינם מגיעים לפסגה באמצעות התנהגות קשוחה, אלא מתחזקים על ידי חריקת שיניים, עקשנות ושאיפה להיות טובים יותר בכל תחום שיהיו.

איימי מורין היא עובדת סוציאלית ומומחית בינלאומית לבניית חוסן נפשי. במאמר שפרסמה בהפינגטון-פוסט, מצביעה מורין על 7 הבדלים עיקריים בין אנשים חזקים מנטלית וכאלה שרק מתנהגים 'קשוח':

1. אנשים קשוחים מאמינים שכישלון הוא לא אופציה. אמנם בריא לשאוף להצליח, אבל האמונה שאתה צריך להצליח בפעם הראשונה, עלולה לחזור אלייך כבומרנג. לעומתם, אנשים חזקים מנטלית, מאמינים שכישלון הוא חלק מתהליך בדרך להצלחה. הם מבינים שכישלון הוא עניין זמני, וכך מסוגלים להתאושש ולנוע קדימה בקלות.

2. תיאורים עצמיים קשוחים כדי להסוות חוסר ביטחון. התנהגות קשוחה היא פיתוח גישה שאומרת "תראו כמה טוב אני". אך לעתים קרובות, החזות החיצונית הקשוחה מסתירה ספקות ביכולת העצמית. אנשים חזקים נפשית משקיעים יותר אנרגיה בעבודה על החולשות שלהם, ולא מנסים לחפות עליהם.

3. אנשים קשוחים אומרים: "אני יכול לעשות כל דבר". ביטחון עצמי גבוה הוא דבר טוב, אך הערכה מוגזמת של היכולות שלך עלולה להותיר אותך בלתי מוכן ברגע האמת. חוסן נפשי הוא הכרה בחסרונות ונכונות להשקיע עבודה קשה כדי להגיע ליעד.

4. קשיחות זו גאווה. יש אנשים שרוצים להיתפס כקשוחים כדי להוכיח משהו לאחרים. הערך העצמי שלהם תלוי באיך אחרים תופסים את ההישגים שלהם. לעומת זאת, חוסן נפשי מבוסס על ענווה ורצון פנימי להיות טוב יותר. אנשים חזקים מנטלית מוכנים לבקש עזרה מאחרים, ואינם סומכים רק על עצמם.

5. אנשים קשוחים מדכאים את רגשותיהם. בעוד הסתרה קצרת טווח של רגשות עשויה להועיל במקצועות מסוימים, כמו אנשי צבא, שוטרים, ורופאים, אך התעלמות מרגשות אינה בריאה כאסטרטגיה ארוכת טווח. בסופו של דבר, רגשות מודחקים ימצאו את דרכם החוצה בצורת כעס. להיות חזק מנטלית, דורש מודעות לרגשות ולהשפעה שלהן על המחשבות וההתנהגות. המעקב השוטף מסייע להכיל את הרגשות ומונע מהרגשות לשלוט בהם.

6. אנשים קשוחים רוכבים על צבירת כוח. הם רוצים להיתפס ככאלה שתמיד נמצאים בשליטה. כתוצאה מכך, הם מפקחים על כל פרט קטן, וכבוסים, יציבו דרישות בלתי סבירות. לעומתם, אנשים חזקים נפשית ימקדו את האנרגיה שלהם בשליטה על המחשבות, הרגשות וההתנהגות שלהם, אך לא מנסים לשלוט בנסיבות חיצוניות.

7. אנשים קשוחים סובלים כאב ומתגאים בזה. אנשים חזקים נפשית סובלים גם, אך לוקחים את הכאב למקום של צמיחה והתפתחות אישית, ולא מניחים לעצמם לשקוע בכאב.

חדשות טובות היא, שיש לכל אחד את היכולת להפוך חיצוני קשה לחשיבה חזקה. בדיוק כמו כוח פיזי דורש הכשרה מתמשכת, חוסן נפשי דורש פעילות גופנית סדירה שתעזור לך לשפר ולהתחזק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר