התמיכה נמשכת

הגר"ש עמאר: "מרן הגר"ע אהב מאוד את הגר"מ מזוז"

רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר ממשיך בתמיכתו בגאון רבי מאיר מזוז, מנהיגה של מפלגת 'יחד' • במכתב מיוחד הוא כותב נגד "דברי חירופים וגידופים" שפורסמו נגד הרב מזוז וטוען כי "מרן ע"ה היה מחבב מאוד את ראש הישיבה" • הרב עמאר מצטט דברי שבח ששמע מהרב מזוז על ספרי 'יביע אומר' (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ברוך יערי, כיכר השבת )

בחירות 2015: הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר ממשיך בקו התמיכה שלו במנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד' הגאון רבי מאיר מזוז.

במהלך השבועות האחרונים מותקף הרב מזוז בכך שעומד בראשות מפלגת 'יחד' ומואשם כי מנסה למחוק את מורשתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

בין היתר יצא לאור 'קונטרס' של אחד מבני משפחתו של הגר"ע יוסף, המקורב לאריה דרעי, בו הוא תוקף קשות את אלי ישי והגר"מ מזוז.

קראו עוד: הראשל"צ הגר"י יוסף במתקפה חריפה נגד הגר"מ מזוז

הגר"ש עמאר נשאל על ידי אחד מתלמידי ישיבת 'כיסא רחמים' באשר למתקפה נגד הגר"מ מזוז ומשיב במכתב תמיכה וחיזוק לרב מאזוז.

בתוכן המכתב שהגיע לידי "כיכר השבת" כותב הרב עמאר: "ראיתי את המבוכה הגדולה בה אתה שרוי עקב מה שראית לדבריך שאברך צעיר לימים כתב דברים קשים כנגד הגאון הגדול כמוהר"מ מאזוז שליט"א ראש ישיבת כסא רחמים בבני ברק. בדברי חירופים וגידופים, ושיטתו של ראש הישיבה היא נגד מרן גאון ישראל רשכבה"ג רבינו הראש"ל בעל יביא אומר זללה"ה וזיע"א ועוד דברים קשים משמוע".

"ופנית אלי בזה הלשון: בהיות שכת"ר שליט"א היה מקרוב ביותר למרן זצ"ל רציתי לדעת מה האמת בזה", כותב הרב עמאר.

בשלב הזה בוחר הגר"ש עמאר לצאת נגד המחלוקות בציבור החרדי וכותב: "לבי מלא יגון על כל פגיעה בתלמיד חכם ועל מחלוקת ארורה שהרחיבה את ביתנו ושרפה את היכלנו והגלתנו מארצנו, ועדיין אנו נאחזים בסבך קרניה ואני קורא מקירות לבי אנא התרחקו ממחלקות ושנאה ובפרט מביזיון תלמידי חכמים השם ישמור את עמו ונחלתו לעד ואיך מדברים נגד גדול כזה והקב"ה מקפיד על כבוד עבדיו יותר מכבודו שלו. והוא רחום וכו'".

צפו • הגר"ש עמאר מגבה את הגר"מ מזוז: "אשרי הדור שהרב שרוי בו"

"ולעצם הדבר", כותב הגר"ש עמאר, "ידוע הדבר שמרן ע"ה היה מחבב מאוד את ראש הישיבה ואת הישיבה והיה מופיע בכנסים רבים מאוד של הישיבה באהבה ומאור פנים ובפרט בהילולה המרכזית שהישיבה עורכת. מרן ע"ה היה נשיא הישיבה ולא בתואר בעלמא אלא להלכה ולמעשה".

בשבוע שעבר תקף הראשל"צ ונשיא בתי הדין הגאון רבי יצחק יוסף את הגר"מ מזוז ואמר: "היה איזה אחד שאמר '500 שנה לא קם כמו ההוא בבני ברק', לא רוצה להגיד את שמו. מרן לא היה גדול הדור? מה קרה פתאום? שכחתם את הכל? הם רוצים להשכיח".

הגר"ש עמאר התייחס במרומז לדברים וכתב במכתב כי בעבר נשאל הגר"מ מזוז: "למה לא מלמד בספרי אביו הגאון הקדוש הי"ד בשו"ת איש מצליח הנודעים והשיב בפשטות שאין כספרי יביע אומר ושזה 200 שנה לא היה כספר הזה וגם אני שמעתי כן מפיו והבנת שמכוון לומר שמימות מרן החיד"א לא היה כספר הזה".

מכתב הגר"ש עמאר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר